Ik heb een COB led van 9-12V en 10W en voeding, identiek aan onderstaande afbeelding.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3doOnsLHdomLp93ab5vvnVBB.jpg?f=user_large)
Op mijn voeding staat:
Output DC 21-38V
300mA ±5% (moeilijk leesbaar op de afbeelding maar het lijkt op exact dezelfde voeding)
Omdat de voeding op de foto samen met de LED wordt afgebeeld zou je stellen dat het zou kunnen werken. De berekening op rapidtables.com laat zien dat de output 33V is (gemiddeld). Echter een berekening van een andere voeding die wel volgens het etiket wél de juiste hoeveelheid voltage geeft, heeft een nog hogere output volgens rapidtables.com namelijk 41,6V.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pysyRM2UlCgyJGtH5sj9ucs8.png?f=user_large)
Is mijn voeding toch geschikt voor de LED?
De voeding van 12V 2A die er nu aanhangt gaat de LED na 10 seconden knipperen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3doOnsLHdomLp93ab5vvnVBB.jpg?f=user_large)
Op mijn voeding staat:
Output DC 21-38V
300mA ±5% (moeilijk leesbaar op de afbeelding maar het lijkt op exact dezelfde voeding)
Omdat de voeding op de foto samen met de LED wordt afgebeeld zou je stellen dat het zou kunnen werken. De berekening op rapidtables.com laat zien dat de output 33V is (gemiddeld). Echter een berekening van een andere voeding die wel volgens het etiket wél de juiste hoeveelheid voltage geeft, heeft een nog hogere output volgens rapidtables.com namelijk 41,6V.
:fill(white):strip_exif()/f/image/pysyRM2UlCgyJGtH5sj9ucs8.png?f=user_large)
Is mijn voeding toch geschikt voor de LED?
De voeding van 12V 2A die er nu aanhangt gaat de LED na 10 seconden knipperen.