Verf lelijk> overnieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik had mijn kast gespoten maar het was op sommige plekken dof, omdat ik te dik had gespoten..

Nu wil ik het opnieuw doen, ik heb geporbeerd het er af te schuren, maar dat wil niet. Kan ik er nu gewoon overheen spuiten met lak? Moet ik eerst nog weer primeren?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:59 schreef Servowire het volgende:
Ik had mijn kast gespoten maar het was op sommige plekken dof, omdat ik te dik had gespoten..

Nu wil ik het opnieuw doen, ik heb geporbeerd het er af te schuren, maar dat wil niet. Kan ik er nu gewoon overheen spuiten met lak? Moet ik eerst nog weer primeren?
Eerst licht opschuren, afnemen met bijv. thinner en weer spuiten. Iets meer afstandgebruiken en met lange halen constant spuiten. Niet steeds ophouden met spuiten en voorkomen dat je druipers krijgt.
Maar daar moet je altijd voor zorgen :+ B-)

• Servowire

Servowire

Topicstarter
thx

Ik krijg soms wel eens van dat korrelige oppervlak, hoe komt dit? hoe kan ik dit voorkomen?
Ik wil het liefst dat het er net zo mooi als de lak van een auto er uit ziet :D

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:12 schreef Servowire het volgende:
thx

Ik krijg soms wel eens van dat korrelige oppervlak, hoe komt dit? hoe kan ik dit voorkomen?
Ik wil het liefst dat het er net zo mooi als de lak van een auto er uit ziet :D
Je bedoeld sinaasappelhuid? Dan is je oppervlak te vet en wordt de verf afgestoten door het oppervlak. Beter schuren en ontvetten dan. En gebruik als je echt problemen hebt een goede primer.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 14:14 schreef einstein het volgende:

[..]

Je bedoeld sinaasappelhuid? Dan is je oppervlak te vet en wordt de verf afgestoten door het oppervlak. Beter schuren en ontvetten dan. En gebruik als je echt problemen hebt een goede primer.
Nee meer alsof de spuitspetters opdrogen als puntjes (dus allemaal kleine korreltjes)

het voelt dan aan alsof het stoffig is

(vage omschrijving)

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:41
Ja, dat is dus geoon stof of ander vuil wat erop is komen te zitten onder het spuiten. Om dat te voorkomen moet je in een stofvrije omgeving gaan spuiten :)

Ik heb al eens gehad dat er een vlieg op vast zat :( moest ik t weer overnieuw doen :( .

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 14:31 schreef _Hades_ het volgende:
Ja, dat is dus geoon stof of ander vuil wat erop is komen te zitten onder het spuiten. Om dat te voorkomen moet je in een stofvrije omgeving gaan spuiten :)

Ik heb al eens gehad dat er een vlieg op vast zat :( moest ik t weer overnieuw doen :( .
Ober, er zit een vlieg op mijn kast :) :+.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 14:35 schreef -polle- het volgende:

[..]

Ober, er zit een vlieg op mijn kast :) :+.
Flauw :P

• Servowire

Servowire

Topicstarter
Oke
het is goed gelukt
De verf laat niet meer los, en het zit mooi.
Maar.... ik wil dat het er uitziet als autolak.. het ziet er nu een beetje glimmend uit. Hoe krijg je een autolak-look?

Blanke lak werd ook niet echt mooi.

Verwijderd

Moet je van die speciale RVS spray gebruiken, of nog een paar lagen lak er overheen

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 17:58
Heb je ook pic's want ik ben wel benieuwd nu natuurlijk :)
Pagina: 1