Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ondefinieerbare thermostatische radiatorkraan zonder knop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 21:27
Hallo Tweakers.

Allereerst de beste wensen :)

Ik ben thuis een Tado systeem aan het plaatsen en tot nu toe werkt het perfect!
De bedoeling was ook om de garage van een knop te zien want daar zit nu een thermostatische radiatorkraan zonder knop op. Niet te bedienen dus, ik heb de kraan dicht gezet met een lijmklem. Nu wordt het in de garage vanzelfsprekend enorm koud.

Ik heb eerder al eens een normale knop proberen te vinden bij mijn kraan maar zonder succes. Ook bij het Tado systeem zit er geen juist verloop. Tevens heb ik een goede PDFgevonden van Tado met voorbeelden maar ook daar zie ik mijn kraan niet:

https://tado-hc-downloads...atibility_Guide-NL-V1.pdf

Heeft iemand een idee welke kraan ik heb?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah1Ahk-3O5wU1k92DSiaOgFhUl8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBsT4HSDj6O92tyyAmMER8zo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/betq4Xp0CpEMwbfXG7UYzSN6rHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgw1SgytKXdhLopHSRBChhXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xs42kas3vM-10yjpA4wMKSA1Siw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVvtxYZh0FGIC9afnAwmhpQB.jpg?f=fotoalbum_large

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Bas

Alle reacties

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor €20 heb je een nieuwe kraan die wel perfect past. Zo'n Tado is €100 per radiator, dan valt dat dus ook wel weer mee.

Het zou jammer zijn als je Tado kapot gaat of slecht werkt omdat hij net niet helemaal goed zit. Zo'n kraan wisselen is een klusje van niks.
Dus ik zou aanraden om te stoppen met zoeken en gewoon die kraan te vervangen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:48
Meestal als de knop eraf is staat hij 100% open. Dus je zult het sowieso moeten vervangen als je geen zinloze warmte de garage in wil stoken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat is zo te zien een standaard M30 aansluiting.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Comap wellicht? Volgens mij moest ik daar inderdaad een gratis verloopje voor aanvragen bij Tado omdat die destijds nog niet bij in de kit zaten. Ik dacht dat die er inmiddels wel in zouden moeten zitten of heb je een oude kit?

Ben je waarschijnlijk dit verloopje nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 01-01-2021 17:45 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Microkid schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:42:
Of M28.
Er zitten toch van die verloopsetjes bij die Tado knoppen?

Please state the nature of the technical emergency

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kraan vervangen voor een uitvoering waar je Tado wel zonder moeite op past?

404 Signature not found

• glaerox
Microkid schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:42:
Grote Kans! Maar die grote zwarte zeskant maakt het onmogelijk er iets overheen te schuiven.

De kraan vervangen kan, maar alles aftappen heeft wel de laatste voorkeur.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Wellicht kun je alleen de insert vervangen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• glaerox
paQ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 06:37:
Wellicht kun je alleen de insert vervangen.
Enkel de insert vervangen is wellicht een optie maar ook dan dien ik eerst alles af te tappen geloof ik?

Ik heb voor nu geprobeerd de zeskant smaller te vijlen maar dit is geen optie helaas. de M30 aansluiting past dan maar het pinnetje van de kraan zit te ver weg wat resulteert in foutmelding E2 op de Tado knop.

Tot zo ver iedereen bedankt!
Pagina: 1