Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee_Tech
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 09:45
Goedemorgen,

Beste wensen allemaal!

Ik zit met een probleem.

Situatie:
Recent verbouwde badkamer met 6 led spots verbonden met een dimmer. Op de zelfde groep zit ook een spiegel met verlichting erin en een stopcontact bij het wasmeubel.

Het stopcontact werkt niet goed als ik er hogere vermogen in plaats zoals een stijltang of stofzuiger, oplader van bijvoorbeeld mijn telefoon werkt wel.

De led verlichting gaat ook opeens harder branden zodra ik de apparaten met hogere vermogen erin stop....

Iemand enige idee?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat een beunhaas de handel in serie heeft aangesloten. Doet het stopcontact het als de spots uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:27
Bedrading nalopen.
Het veiligst is om die groep uit te schakelen tot er een vakman naar gekeken heeft.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je zelf geen verstand van hebt, raad ik ook @busscherski 's advies aan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:27
Kan zijn dat het een z.g. scheercontactdoos is. Dan kan je er alleen een scheerapparaat o.i.d. op aansluiten maar geen haardroger.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:25:
Ik vermoed dat een beunhaas de handel in serie heeft aangesloten. Doet het stopcontact het als de spots uitstaan?
:?
Dan doen de spots het niet als er niets in het stopcontact is aangesloten hè.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee_Tech
Nee heb zelf redelijke basiskennis. Nee het spul staat niet in serie geschakeld. Gekke vind ik vooral dat bijvoorbeeld mijn oplader het wel doet.

Stopcontact doet precies hetzelfde ongeacht of de led verlichting aan/uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:32:
[...]

:?
Dan doen de spots het niet als er niets in het stopcontact is aangesloten hè.
Dat hoeft niet persé

@Lee_Tech Wat zijn precies de problemen? Krijg je te weinig vermogen uit het stopcontact? En bij welk vermogen is dat dan? Valt ie helemaal uit bij hogere belasting?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Maar ligt dat aan de WCD of aan de LED schakeling? Wat werkt er niet goed wanneer je bv. een stofzuiger gebruikt? Geen vermogen? of alleen een falende LED schakeling?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Waarschijnlijk kakt je spanning te veel in als er wat vermogen gevraagd wordt. Hang er eens een voltmeter aan.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee_Tech
Ja de vraag is juist waar ligt het probleem....
Als ik de led verlichting helemaal heb uitgeschakeld blijft het probleem aanwezig.

Het stopcontact blijft wel werken en de groep valt ook niet uit bijvoorbeeld. Alleen zodra ik apparatuur met hogere vermogen erin stop doet de apparatuur niks.

Mooi voorbeeld is de stijltang. Led lampje brand er wel van, maar de stijltang wordt niet heet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst eens de bedrading controleren. En dan met name de aansluiting van de wandcontactdoos, de lassen die onderweg aanwezig zijn en eventueel de aansluiting van de automaat /zekeringhouder in de meterkast.

Wanneer er niet goed contact gemaakt wordt kan bij lage vermogens de boel nog prima werken maar bij hogere vermogens de overgangsweerstand te hoog worden waardoor je apparatuur het niet (goed) doet. Op termijn kan dit voor ernstige situaties zorgen waarbij mogelijk de brandweer bij je aan de slag moet...
Lee_Tech schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:49:
Mooi voorbeeld is de stijltang. Led lampje brand er wel van, maar de stijltang wordt niet heet....
Heb je de spanning ook gemeten met een multimeter?

[ Voor 20% gewijzigd door sypie op 01-01-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04
Lee_Tech schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:49:
Ja de vraag is juist waar ligt het probleem....
Meten is weten: zoals Bart zegt even een stekkerdoosje erin en dan tegelijk je stijltang en volt/multimeter aansluiten op de 600Vac stand.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lee_Tech
Nog net even gekeken. Andere stopcontacten op de groepen hebben er geen last van. Zal de doorverbindingen eens nakijken. Iedereen bedankt voor het snelle reageren en meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

JukeboxBill schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:28:
Kan zijn dat het een z.g. scheercontactdoos is. Dan kan je er alleen een scheerapparaat o.i.d. op aansluiten maar geen haardroger.
Heb je dit al bekeken? Heb je een foto van de wcd?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lee_Tech
Beste heren,

Bedankt voor het meedenken. Bleek inderdaad een slechte verbinding te zijn achter de spiegel.... Wel bijzonder dat die fenomeen pas na een tijd is begonnen. Waarschijnlijk bij het ophangen van de spiegel destijds is het verkeerd gegaan vanwege die geringe ruimte en het gewicht van de spiegel.

Iedereen bedankt voor al het meedenken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Lee_Tech schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:53:
Beste heren,

Bedankt voor het meedenken. Bleek inderdaad een slechte verbinding te zijn achter de spiegel.... Wel bijzonder dat die fenomeen pas na een tijd is begonnen. Waarschijnlijk bij het ophangen van de spiegel destijds is het verkeerd gegaan vanwege die geringe ruimte en het gewicht van de spiegel.

Iedereen bedankt voor al het meedenken.
Vast geen keurige verbinding in doos, of wel?

Die santakraam van losse lasklemmetjes die ergens achter een spiegel zweven....

Bij de badkamer heb je dan nog de extra ellende van het vocht.
Pagina: 1