Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024
Hey guys,

Ik heb een paar dagen geleden eindelijk mijn monster pc gebouwd. Een van de dingen die nog niet in orde zijn, is dat de on-board WiFi 6 (Intel AX200) niet gevonden wordt (ook niet in device manager).

Ik heb geprobeerd om de drivers van ASUS te installeren, gecheckt in de BIOS: daar staat WiFi module op 'enabled' en ik heb de antenne met 2 schroefblokjes ook al aangesloten; ik zou even niet weten wat ik nog meer kan checken. Iemand een idee?

Alvast bedankt,

Nick.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trently
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:08
Zelf heb ik deze week een Asus B550-F gaming Wifi geïnstalleerd, met dezelfde Wifi controller en geen enig probleem ervaren met de adapter.

Je hebt hem ook niet onder adapters als opties staan?
Je zou nog probeemoplossing kunnen gebruiken van het netwerk centrum.

Als je een volledig nieuwe Windows installatie gebruikt, is mijn vermoedde dat de adapter defect is.
Ik heb ook even voor je op Google gekeken, maar kon niet zo snel een vergelijkbaar probleem vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
-verwijderd-
Post niet goed gelezen.

[ Voor 85% gewijzigd door bierschuit op 01-01-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
bierschuit schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:25:
-verwijderd-
Post niet goed gelezen.
Yup; driver van de site geinstalled, maar de 'Armoury crate' app die meegeleverd is, laat ook geen WiFi driver zien. Gewoon heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
Trently schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:18:
Zelf heb ik deze week een Asus B550-F gaming Wifi geïnstalleerd, met dezelfde Wifi controller en geen enig probleem ervaren met de adapter.

Je hebt hem ook niet onder adapters als opties staan?
Je zou nog probeemoplossing kunnen gebruiken van het netwerk centrum.

Als je een volledig nieuwe Windows installatie gebruikt, is mijn vermoedde dat de adapter defect is.
Ik heb ook even voor je op Google gekeken, maar kon niet zo snel een vergelijkbaar probleem vinden
Ja, heb al een paar dagen gezocht en helaas is ASUS zelf even met vakantie tot volgende week..., dus een beetje SOL.

Cleane Windows 10 installatie gedaan. De hardware zelf komt niet eens naar voren, dus er is ook niks te troubleshooten :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Staat je WiFi controller in BIOS op enabled ?
(na bios-update is dat niet altijd zo)

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 01-01-2021 16:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:48
Heb je ‘m nu wel even bekabeld aangesloten zodat je internet hebt? Zo niet, kan je dat even proberen zodat je automatisch de updates/drivers binnen haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMG
Hackus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:45:
Staat je WiFi controller in BIOS op enabled ?
(na bios-update is dat niet altijd zo)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KElSs0T.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
FoxLenny schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:49:
Heb je ‘m nu wel even bekabeld aangesloten zodat je internet hebt? Zo niet, kan je dat even proberen zodat je automatisch de updates/drivers binnen haalt.
Ik heb een andere externe WiFi adapter aangesloten zodat alles up2date is (Windows + ASUS drivers, etc.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMG
Ok; probleem opgelost. Had paar keer gevonden dat mensen problemen hadden met de BT (die ook in de AX200 zit). Oplossing was om pc uit te zetten zonder stekker ingestoken, paar minuten laten staan en dan weer aan te zetten. Geprobeerd, en zowaar: Tada, meteen de WiFi adapter erbij. Heel vaag issue, maar blij dat het gefixt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben blij dat ik redelijk op tijd mijn post had geëdit. Anders kreeg ik ook zo"n BURN post als wat Hackus kreeg! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CMG schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:29:
Ok; probleem opgelost. Had paar keer gevonden dat mensen problemen hadden met de BT (die ook in de AX200 zit). Oplossing was om pc uit te zetten zonder stekker ingestoken, paar minuten laten staan en dan weer aan te zetten. Geprobeerd, en zowaar: Tada, meteen de WiFi adapter erbij. Heel vaag issue, maar blij dat het gefixt is :)
Het is gebruikelijk om na wijzigen je PC opnieuw op te starten. heeft totaal niets te maken met wat je bovenstaand benoemd. Verder kun je je WiFi controller wel op enabled zetten, maar moet je de wijziging ook opslaan :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
Hackus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Het is gebruikelijk om na wijzigen je PC opnieuw op te starten. heeft totaal niets te maken met wat je bovenstaand benoemd. Verder kun je je WiFi controller wel op enabled zetten, maar moet je de wijziging ook opslaan :P
Een reboot werkt niet (had al meerdere keren gereboot en pc had ook al een paar keer een dag uit gestaan), de stroom moet fysiek van het moederbord af, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54
Poos geleden exact hetzelfde meegemaakt met broertje van dit bord (Strix B550-F) in pc van een v.d. kids. Moest idd echt volledig uit om het te verhelpen. Is maar eenmaal voorgevallen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1