Toon posts:

@home mail servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleempje met me mail, ik internet achter een proxy server die geen dynamic hosting toestaat. En bij @homo hebbu ze dus als mailserver "mail" en da werkt dus nie! :(

Dus mijn vraag is weet iemand hier wat de statische mail server adressen van @homo zijn? Ik kon ze namelijk niet op de help site vinden.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 13 augustus 2001 13:54 schreef Azbest het volgende:
Ik heb hier een probleempje met me mail, ik internet achter een proxy server die geen dynamic hosting toestaat. En bij @homo hebbu ze dus als mailserver "mail" en da werkt dus nie! :(

Dus mijn vraag is weet iemand hier wat de statische mail server adressen van @homo zijn? Ik kon ze namelijk niet op de help site vinden.
Je zal er misschien je redenen voor hebben... maar waarom maak je dan geen gebruik van NAT... mijn ervaring: Veel eenvoudiger te gebruiken dat Proxy.

Ik draai WinRoute en ben er erg blij mee....

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 14:21
netmail.home.nl

deze geven ze ook vaak op als "MAIL" erweer eens uitligt!

Greetz

Verwijderd

je moet gewoon even je 'zoekvolgorde van domeinachtervoegsels' goed instellen, dan werkt 'mail' ook weer, heeft nl. niets met je proxy te maken, is een DNS aangelegenheid.

Als eerste dien je je volledige hostname te weten, daarna type je het gedeelte achter je cc-nummer in bij 'zoekvolgorde van de domeinachtervoegsels' (rechtsklikken op netwerkomgeving, eigenschappen, dubbelklikken op TCP/IP, tabblad DNS).

voorbeeld, je nummer is cc-12345-a en je woont in groningen dan is een mogelijk achtervoegsel: groni1.gr.nl.home.com

Je kunt dit achterhalen door je eigen machine te tracen, dan geeft windows ook de volledige naam.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ligt er een beetje aan waar je woont.

ping jezelf eens zou ik zeggen. (Op CP nummer). Dan krijg je zoiets te zien als

cpxxxx-a.dbsch1.nb.nl.home.com

vervang die cpxxxx-a door mail of door www en je bent klaar.

Van het voorbeeld hierboven is de mailserver:
mail.dbsch1.nb.nl.home.com

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Winproxy, ik kan de functie van dynamic hosting wel aanzetten, maar het werkt nie

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt lui ik ben er uit :)

Verwijderd

Even LEZEN wat er staat.. dit heeft niets met je proxy te maken, althans hoe jij het omschrijft niet...

Dit is een DNS aangelegenheid, je computer moet weten op welk IP hij de mailserver kan vinden. Hiervoor gebruikt hij de genoemde zoekvolgorde. Wat er gebeurd is dat hij als eerste gewoon 'mail' probeert te resolven (werkt niet), en daarna de domeinachtervoegsels zoals je ze ingesteld hebt.

Je mag 't best statisch instellen (gewoon mail.home.nl werkt al, of 213.51.129.253 maar dat is imo een prutsoplossing (symptoombestrijding).

Nogmaals:

Start --> run --> command.com
tracert <je eigen IP adres>

Dan zie je je cc-nummer staan met een achtervoegsel, bv (als je cc-nummer cc12345 is) cc-nummer.groni1.gr.nl.home.com

Het gedeelte achter de 1e punt (in het voorbeeld groni1.gr.nl.home.com) noteer je.

start --> instellingen --> netwerk --> tabblad configuratie --> dubbelklikken op 'DNS'. Hier vul je bij 'zoekvolgorde van domeinachtervoegsel' het hierboven genoteerde domein in.

[edit]

damn in de tussentijd heb je blijkbaar toch even gelezen wat er stond, nou ja, voor toekomstige vragers dan maar ;)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
de oplossing :

213.51.129.253

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Vast IP met je eigen mailserver (BSMTP) is ook heel leuk :)
Pagina: 1