Geforce Now Netwerk test slecht over ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 07:51

Vinpaq

Compaq Collection: vinpaq.com

Topicstarter
Een goedemorgen en een fijn nieuw jaar gewenst.

Ik heb sinds kort geforce now en ben er erg over te spreken. Op mijn ipad thuis (wifi) of telefoon onderweg (4g/wifi) kan ik er leuk mee gamen.

Echter zou ik het ook graag op mijn pc willen gebruiken. Echter krijg ik bij de netwerk test "not recommended" als resultaat: 17Mbps, 7% packet loss en 10ms latency. (Dit varieert lichtjes iedere keer als ik de test opnieuw doe)

Ook volgens mijn telefoon (geforce now app) is mijn 5Ghz netwerk niet toereikend. Mijn ipad lijkt het gek genoeg wel goed te doen.

Ik heb 100Mbps internet via Online.nl en dat haal ik ook bijna als ik bv de speedtest van online.nl zelf doe, en ongeveer 52Mbps via speedtest.

Soms heb ik het idee dat ik ergens een bottleneck heb zitten of ergens een verkeerde instelling.

Ik heb een Zyxel router (de VMG8324-B10A, wifi daarvan staat uit) en een Ubiquiti AP (AC LITE) die zowel 2.4 als 5ghz uitzend. (ik gebruik een cat6 utp kabel om mijn pc te verbinden met mijn Zyxel)

Welke informatie hebben jullie van me nodig om te kunnen beoordelen of alles wel goed ingesteld staat?

Camera: Nikon Z7II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07

lier

MikroTik nerd

Met welke snelheden (TX/RX) en bijbehorende RSSI zijn je wireless devices verbonden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:46

BCC

iPad support is beta, dus die doet geen speedchecks. GeForce now zegt bij bij via WiFi op mijn Ubiquity pro ook dat het soms kan stotteren en dat doet het soms inderdaad ook (Ping piekjes), bedraad werkt hier feilloos, dus daar zou ik even op focussen.

Packetloss op een bedrade verbinding is niet ok. Probeer het eens met een losse kabel door het huis.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

Herhaal de test eens een stuk of 5x met verschillende servers, hier ook regelmatig tests met amper packet loss en af en toe een paar procent. Ik vermoed dat alles gewoon udp is waardoor de loss hoog is icm wat drukte.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

Topicstarter
BCC schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:28:
iPad support is beta, dus die doet geen speedchecks. GeForce now zegt bij bij via WiFi op mijn Ubiquity pro ook dat het soms kan stotteren en dat doet het soms inderdaad ook (Ping piekjes), bedraad werkt hier feilloos, dus daar zou ik even op focussen.

Packetloss op een bedrade verbinding is niet ok. Probeer het eens met een losse kabel door het huis.
hoe bedoel je een losse kabel door huis proberen? Mijn pc staat een verdieping hoger dan mijn router (letterlijk erboven) en ik heb volgens geforce now een slechte verbinding.

Mijn ipad werkt juist het beste van allemaal, dus deze kan idd buiten beschouwing gelaten worden. (baal er alleen nog van dat er geen muis support is)

Camera: Nikon Z7II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:33
Weet jij 100% zeker dat je kabel geen problemen veroorzaakt ? Verkeerde twisten, te hoge of te lage impendantie, slechte contacten kunnen voor CRC's zorgen, pakketjes waarvan een switch al ziet dat er bitjes omgevallen zijn en deze daardoor niet forward.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

De speedtest van mlab en ookla geven tegenwoordig packet loss aan, wat geven die testen aan? Afhankelijk van je internetverbinding en protocol zou 0 procent of in ieder geval een zeer lage waarde mogelijk moeten zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

Topicstarter
mlab
Server testen Amsterdam, NL
Download 44.54 Mb/s
Uploaden 28.29 Mb/s