De titel spreekt voor zich, mijn camera gaat niet meer aan. En met niet meer aan bedoel ik ook écht niet meer aan. Geen top-display, geen back display, geen reactie, niets. Het lampje van de kaartlezer gaf initieel nog wel één flits maar nu ook niet meer.
Wat ik heb geprobeerd:
• zonder lens of andere lens
• zonder kaartje of ander kaartje
• accu opladen en verschillende gebruiken
• een tijd acclimatiseren met niets erin en alles open
• sluiterknop een tijd vast houden zonder batterij (las ik ergens bij Canon)
• de contacten kietelen met een schroevendraaiertje voor het geval die geoxideerd zouden zijn
• de microswitches van de klepjes kietelen
• verschillende combinaties en volgordes van bovenstaand
De winkel waar ik hem vandaan had heeft ook geen idee en komt niet verder dan ter reparatie aanbieden. Nu is de camera al lang en breed uit garantie en is het economisch echt niet zinnig om er nog geld in te investeren, dus dat gaat niet gebeuren. Plus ik was toch al een beetje aan het kijken naar een nieuwe dus een heel grote ramp is het ook niet.
Maar waarom dan het topic? Nou we zitten op tweakers, misschien zijn er wel tweakers hier die vaker dat soort dingen gehad hebben en daarbij de schroevendraaier getrokken hebben en op onderzoek uit gegaan zijn. Dat lijkt mij nog wel lollig om te doen, dus m'n setje ligt klaar.
Iemand iedeën of tips?
Wat ik heb geprobeerd:
• zonder lens of andere lens
• zonder kaartje of ander kaartje
• accu opladen en verschillende gebruiken
• een tijd acclimatiseren met niets erin en alles open
• sluiterknop een tijd vast houden zonder batterij (las ik ergens bij Canon)
• de contacten kietelen met een schroevendraaiertje voor het geval die geoxideerd zouden zijn
• de microswitches van de klepjes kietelen
• verschillende combinaties en volgordes van bovenstaand
De winkel waar ik hem vandaan had heeft ook geen idee en komt niet verder dan ter reparatie aanbieden. Nu is de camera al lang en breed uit garantie en is het economisch echt niet zinnig om er nog geld in te investeren, dus dat gaat niet gebeuren. Plus ik was toch al een beetje aan het kijken naar een nieuwe dus een heel grote ramp is het ook niet.
Maar waarom dan het topic? Nou we zitten op tweakers, misschien zijn er wel tweakers hier die vaker dat soort dingen gehad hebben en daarbij de schroevendraaier getrokken hebben en op onderzoek uit gegaan zijn. Dat lijkt mij nog wel lollig om te doen, dus m'n setje ligt klaar.
Iemand iedeën of tips?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8