• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
De titel spreekt voor zich, mijn camera gaat niet meer aan. En met niet meer aan bedoel ik ook écht niet meer aan. Geen top-display, geen back display, geen reactie, niets. Het lampje van de kaartlezer gaf initieel nog wel één flits maar nu ook niet meer.

Wat ik heb geprobeerd:
• zonder lens of andere lens
• zonder kaartje of ander kaartje
• accu opladen en verschillende gebruiken
• een tijd acclimatiseren met niets erin en alles open
• sluiterknop een tijd vast houden zonder batterij (las ik ergens bij Canon)
• de contacten kietelen met een schroevendraaiertje voor het geval die geoxideerd zouden zijn
• de microswitches van de klepjes kietelen
• verschillende combinaties en volgordes van bovenstaand

De winkel waar ik hem vandaan had heeft ook geen idee en komt niet verder dan ter reparatie aanbieden. Nu is de camera al lang en breed uit garantie en is het economisch echt niet zinnig om er nog geld in te investeren, dus dat gaat niet gebeuren. Plus ik was toch al een beetje aan het kijken naar een nieuwe dus een heel grote ramp is het ook niet.

Maar waarom dan het topic? Nou we zitten op tweakers, misschien zijn er wel tweakers hier die vaker dat soort dingen gehad hebben en daarbij de schroevendraaier getrokken hebben en op onderzoek uit gegaan zijn. Dat lijkt mij nog wel lollig om te doen, dus m'n setje ligt klaar.
Iemand iedeën of tips? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, als je googled op 'Canon 70D died' dan word je niet blij van wat je leest... :-(

Gecondoleerd!

Video about Canon 70D error 80, that kill the camera. Almost every 70D that is used to record videos suffers this problem

[ Voor 50% gewijzigd door ehtweak op 31-12-2020 16:51 ]

Mooie Plaatjes   

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 16:11
Waarschijnlijk een probleem met het moederbord. Helaas een bekende kwaal bij de 70D. Vriend van me heeft ook een 70D en heeft hem door Canon laten reparereren.

https://www.google.com/search?q=70d+motherboard+issue

Waarschijnlijk is ter reparatie aanbieden de enige optie, tenzij je zelf handig bent en aan een nieuw moederbord kan komen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Overzees heeft Canon ze vaak nog gratis gerepareerd, maar die betreffende foutmelding heb ik nooit gezien. Wat niet betekent dat hij er nooit geweest is, maar toch. Ik zou Canon zelf nog kunnen vragen wat ze in Nederland kunnen betekenen maar zodra het standaard tarieven worden (al snel honderden euro's) dan is dat gewoon zonde voor deze camera.

@ehtweak klopt, van googlen werd ik niet direct heel gelukkig. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jruiter
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik ben benieuwd of het gelukt is je camera te repareren en of het aan het moederbord lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:49
jruiter schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:17:
Ik ben benieuwd of het gelukt is je camera te repareren en of het aan het moederbord lag.
Kijkende naar de sig, denk ik dat er een nieuwe camera is gekomen ;)

En idd Gonadan in "Show hier je nieuwe en oude apparatuur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jruiter
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06-2024
Dat is jammer.

@Gonadan Als je oude camera beschikbaar is voor een knutsel project hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vèèèt een R6 als upgrade :o

Laat maar komen de showcase topics!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Pagina: 1