Welk merk/type buitendeur scharnier is dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:37

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Topicstarter
Nu ik aan het kijken ben voor een bouwkavel en hier zelf een nieuwe woning op wil plaatsen ben ik bezig met het maken van een wensenlijst (+200 regels zit ik al :o ).
In het vorige huis (net verkocht, nu tijdelijk in een huurwoning) waren deze scharnieren geplaatst op/in de achterdeur. Volledig verstelbaar.

Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF5KMCarOHNfAPGvvTOSDpdEEBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsDTs5Zygf6fC1GxPqfFqH6B.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekmachine, zoekopdrachten, plaatjes kijken, (bouw)ijzerhandel websites bekeken

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Beste antwoord (via ollie1965 op 01-01-2021 18:50)

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
3D Scharnieren. Wat jij heb is vrij uniek en niet echt gangbaar.

https://www.simonswerk.co...iant-timberaluminium.html

Voor houten deuren en ramen een beetje over de top. Vrij duur en niet nodig. En ga maar een iemand zoeken dus hier goed mee overweg kan.

Moet je dit willen in je huis, als het nu al zo een zoek tocht is om te vinden hoe ga je het dan over een aantal jaar doen als je iets wil vervangen.

Leuk dat je alles kan natellen maar wanneer doe je dit nou? Als het net nieuw is misschien 1 of twee keer en dan is nog prima binnen de stel mogelijkheid van de gangbare scharnieren en daarna zit je er jaren niet meer aan. Ik woon nu een jaar of 6 in mijn huidge woning en heb de deuren nog nooit na hoeven stellen.

Alle reacties

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Heeft er wel weg van, maar is hem niet.
Wat was jouw zoekterm?

Acties:
  • Beste antwoord

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
3D Scharnieren. Wat jij heb is vrij uniek en niet echt gangbaar.

https://www.simonswerk.co...iant-timberaluminium.html

Voor houten deuren en ramen een beetje over de top. Vrij duur en niet nodig. En ga maar een iemand zoeken dus hier goed mee overweg kan.

Moet je dit willen in je huis, als het nu al zo een zoek tocht is om te vinden hoe ga je het dan over een aantal jaar doen als je iets wil vervangen.

Leuk dat je alles kan natellen maar wanneer doe je dit nou? Als het net nieuw is misschien 1 of twee keer en dan is nog prima binnen de stel mogelijkheid van de gangbare scharnieren en daarna zit je er jaren niet meer aan. Ik woon nu een jaar of 6 in mijn huidge woning en heb de deuren nog nooit na hoeven stellen.

• ollie1965

ollie1965

Topicstarter
Heb je het formaat (dikte voornamelijk) gezien van de deur?
Toen ik een cilinder moest bestellen, vroeg ik wat de levertijd was, "alles kunnen we de volgende dag leveren". Oke, bij deze de maat: 5,5cm binnen en 6cm buiten. Waarop de reactie kwam "heb jij een kasteel deur? We kunnen tot max 10cm standaard leveren"

Het is dus niet een standaard "deurtje" van 5-6 cm dik.

En ja het volgende huis zal minimaal weer zo'n dikte hebben (iets met passief kozijn van hout :) ).

Niet precies dezelfde maar ik waar nu waar ik op moet gaan zoeken denk ik "3D scharnieren"

[ Voor 8% gewijzigd door ollie1965 op 01-01-2021 18:50 ]