Mijn schoonvader heeft een mooie nieuwe Samsung The Frame TV gekocht. Ik ben geen fan van soundbars en daar is ook geen plek voor in dit geval. Ik ben dus op zoek naar twee mooie actieve stereo speakers om op een hangkast onder de TV te plaatsen voor een 2.0 setup (geen subwoofer). Ze moeten compact zijn en er esthetisch uitzien (denk KEF LSX, B&O Beosound 1, veel power is niet nodig). Ik heb me een tijdje niet meer verdiept in Hifi, maar zie momenteel weinig aanbod op dit gebied (en te veel soundbars, haha). Daarom vraag ik graag jullie advies!
Ik wil die speakers het liefst direct via SPDIF optisch of HDMI Arc op de Samsung TV aansluiten. Muziek luisteren gaat ook via de TV dus andere bronnen zijn er niet.
Speakers met alleen een analoge line ingang zijn wat mij betreft ook een optie. Dan zet ik er een DAC tussen. Tenzij dit te veel sync delay met de TV gaat veroorzaken?
En als er nou een mooie passieve optie is, met een kleine versterker erbij, dan hoor ik dat ook graag.
Eisen op een rijtje:
- prijsklasse: tot 500 euro (totaal)
- de speakers moeten compact zijn en er mooi uitzien (geen 'zwarte dozen')
- het volume moet overgenomen worden van de TV of via een aparte afstandsbediening te regelen zijn
- tweedehands kopen is eventueel een optie
Alvast bedankt!
Ik wil die speakers het liefst direct via SPDIF optisch of HDMI Arc op de Samsung TV aansluiten. Muziek luisteren gaat ook via de TV dus andere bronnen zijn er niet.
Speakers met alleen een analoge line ingang zijn wat mij betreft ook een optie. Dan zet ik er een DAC tussen. Tenzij dit te veel sync delay met de TV gaat veroorzaken?
En als er nou een mooie passieve optie is, met een kleine versterker erbij, dan hoor ik dat ook graag.
Eisen op een rijtje:
- prijsklasse: tot 500 euro (totaal)
- de speakers moeten compact zijn en er mooi uitzien (geen 'zwarte dozen')
- het volume moet overgenomen worden van de TV of via een aparte afstandsbediening te regelen zijn
- tweedehands kopen is eventueel een optie
Alvast bedankt!