Ik heb met veel pijn en moeite genoeg geld bijeengespaard om het systeem uit mijn sig te kunnen betalen, maar ik had nog niet genoeg geld voor een monitor. Na nog wat maandjes werken heb ik dan eindelijk iets meer dan 400 piek te besteden aan een monitor. Helaas is dat dus niet genoeg om zo'n heerlijke Iiyama monitor te kopen (kan niet langer wachten, want degene van wie ik m'n huidige monitor geleend heb wil 'm terug
)
Nu zit ik dus met het probleem dat ik toch een beetje een degelijke monitor wil voor dit geld, maar niet weet welke monitor ik het beste kan nemen. Een blik op de pricewatch was genoeg om erachter te komen dat er nogal wat modellen zijn voor rond de 400,- maar ik kan niet zien hoe scherp het beeld is (dot pitch?), hoe bol het scherm is, hoe hoog de refresh rates gaan (alleen met heeeeeeeeel veel gezoek), welke resoluties etc.
Hij moet minstens 75 hz @ 1024x768 aankunnen, maar hoe meer hoe beter.
suggesties?
Nu zit ik dus met het probleem dat ik toch een beetje een degelijke monitor wil voor dit geld, maar niet weet welke monitor ik het beste kan nemen. Een blik op de pricewatch was genoeg om erachter te komen dat er nogal wat modellen zijn voor rond de 400,- maar ik kan niet zien hoe scherp het beeld is (dot pitch?), hoe bol het scherm is, hoe hoog de refresh rates gaan (alleen met heeeeeeeeel veel gezoek), welke resoluties etc.
Hij moet minstens 75 hz @ 1024x768 aankunnen, maar hoe meer hoe beter.
suggesties?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©