Inspiratie voor upgrade van speelgoed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
Mijn vraag
Mijn vijfjarige tweeling hebben elk een speelgoed barbiepaard gekregen, https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www. Het is echt wel een one-trick pony, het heeft 1 knopje dat cyclet tussen 5 geluidjes met bijbehorende lichtshow. Nu had ik er iets interessanters van willen maken met een Arduino of Pi. Enkel, ik weet niet wat. Hebben jullie goede ideeën?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb reeds een Arduino kloon met wifi module.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht op "speelgoed" in dit forum.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maak er een transformer van.
1x drukken -> F1 auto
2x drukken -> Robot
3x drukken -> Barbiepaard
...

Verder is het wel een beetje een open vraag...

Alles kan stuk.

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
OK, de bedoeling is dat ik enkel het binnenwerk verander. Ja het is een open vraag, omdat ik jullie brein niet wil vergiftigen met de ideeën die ik al had.

Maar goed:
Een microfoontje toevoegen en een soort sprekend dier van maken ala google assistant.

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Niet gehinderd door enige uitvoerende knowhow:

De paardjes met elkaar (of de omgeving) laten communiceren (IR/RFID/microfoon/camera)
Het zou me als ouder leuk lijken om te zien wat die paarden zoal meemaken op een dag. Ik denk dan aan een foto bij bepaalde beweging of bewegingsintensiteit.
Interacties bij bepaalde bewegingen zoals omvallen en geluiden/lichtshow bij iets als schudden/galloperen.
Misschien kun je nog iets met een nabijheidssensor, als ze die beesten aaien of borstelen met een of ander stuk speelgoed of als de paardjes bij elkaar in de buurt zijn.

Last but not least: een uit-knop.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixxel op 31-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Pixxel schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:17:
Last but not least: een uit-knop.
En/of een audio uit/zachter functie. Mijn kids zijn het plastic speelgoed met geluidjes al lang en breed voorbij, gelukkig, als ik daar iets NIET aan mis is het wel speelgoed wat geluid maakt. Al dan niet met een veel de kleine speaker in een plastic behuizing in combinatie met een militair "oorverdovend" volume, en daarmee tot op het bot irriterend. Ik heb - ik weet niet hoe vaak - speelgoed aan zitten passen door geluiden zachter te maken, speakers helemaal los te koppelen of gewoon domweg een dikke laag tape over de speaker te plakken...

Zo. Da's eruit. :+
Ze lopen nu allebei rond met grote bluetooth speakers met hun muziek erop. Ook niet ideaal, maar dat is in ieder geval te managen hoe hard en waar ze die gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 31-12-2020 13:31 ]

Alles kan stuk.