Ik ben zoals @
Milo85 al aangeeft ooit langsgeweest bij de gemeentelijke instellingen die hier over gaan, om een bouwvergunning te krijgen voor een simpele verbouwing die stilgelegd werd met een bouwstop.
Het oude ontwerp door een architect was veel te ambitieus (netjes gezegd) in een beschermd monumentengebied en dat was het enige dat ze wisten.
Dat degene die het bouwbesluit had mede schrijven en bedreigd was door een vorige eigenaar er tegenover woonde hielp ook niet.
Heb dus eerst netjes gevraagd wat wel mocht, na uitleg dat het pandje bleef zoals het was, waarbij in dit geval voornamelijk de welstandscommissie je goede raad kan geven denk ik.
Vliegen vang je met stroop.........je moet die ambtenaren heel belangrijk maken dan krijg je meer gedaan dan je denkt.
Niet eerst wat jij wil, en een plan/tekening voorleggen, maar eerst wat zij vinden dat mag en daarna voorstellen of dat anders mag. Dan weet je al wat mag en kun je een tekening maken die snel een stempel krijgt (na de inzage/bezwaartermijn voor iedereen).
Zelfs als je die tekening dan minimaal laat afwijken van hun advies dan hebben ze toch het idee dat jij hen volgt ipv je eigen ding er doorheen te willen drukken.
Ik mocht, op hun tip, na een buurt-enquête, zelfs een dakterras bouwen. Iets dat door iedereen uitgesloten leek gezien de monumentale status (werkplaats/1 verdieping uit ca 1760)
[
Voor 24% gewijzigd door
Teijgetje op 31-12-2020 14:09
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.