Instalatie blokkeren W2K ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Topicstarter
Ja het is een beetje vage titel maar ik weet echt niet hoe ik het anders moet noemen.

Vraag is simpel doch moeilijk op te lossen.

Ik heb W2K met 1 applicatie maar nou wil die applicatie dat er ingelogd wordt onder administrator (wat de rechten aangaat dus).

Nu gebruiken best veel mensen die PC en dus is het wel erg makkelijk om onnodige shit op dat ding te zetten.

Het komt nogal nou qua stabiliteit (ben pas 7 dagen bezig met stabiel krijgen ;) ) dus nu mijn vraag...

Is er een proggie of iets dat er voor kan zorgen dat, ook al ben ja als admin ingelogd, je geen proggie's kan instaleren zonder een bepaald PW ?

Ben erg benieuwd. (search leverde mij niet zoveel op omdat ik geen idee heb wat ik in mijn query moet zetten :? )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
uhm volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Tja, ik weet niet of er veel HD ruimte gebruikt moet worden, anders maak je een partitie aan die je niet kan gebruiken dus dan valt er niet zoveel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 21:11
Ik geloof niet dat er zo'n progje is.

Wat wel mogelijk is is om als gewone user in te loggen en dan dat ene programma te runnen als Administrator. Dat doe je door Shift in te houden rechts op het programma in kwestie te klikken en dan te kiezen voor "Run as...".

Of (en hoe) je dit kan automatiseren weet ik alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Topicstarter
Heerlijk dit GoT... altijd wel weer een idee om er omheen te komen.

Wat de Partities aangaat dat is reeds gebeurt, sys partitie heeft bijna niets meer over.

Wat dat "run as" aangaat dat is idd een idee dat ik nog niet geprobeerd had... ik ga het zo gelijk proberen.

Mocht er onverhoopt nog een ander brilliant idee komen... *D

Bedankt weer mede Tweakers (jammer dat ik zoveel in [AV] hang ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:58 schreef Sanjuro het volgende:
Wat wel mogelijk is is om als gewone user in te loggen en dan dat ene programma te runnen als Administrator. Dat doe je door Shift in te houden rechts op het programma in kwestie te klikken en dan te kiezen voor "Run as...".
Dit kan ook in je commandoregel worden verwerkt. Runas ... , ik zal het eens in de help opzoeken. Minpunt is dat in je snelkoppeling een wachtwoord wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je dan weer kan oplossen door andere 'runassen' gebruiken. tcqrunas is er zo een geloof ik.

Los van dat geeft het draaien als admin tal van problemen, ik zou dus zeker proberen in te loggen als user en de app te starten als admin, dat beperkt de risico's weer wat.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Topicstarter
ja ja kijk dat gaat de goede kant op.

Bedankt mensen, ik ben trouwens niet zo bedreven met dit soort "excessen" ik kan aardig mijn weg vinden binnen W2K maar batch'en of iets is al weer wat meer knarsen geblazen. Ik ben meer een gebruiker wat dat betreft ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Misschien een local policy maken die je op alle users zet dus ook de admin en een aparte user aanmaken voor het installeren van software waar die policy niet op komt?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap

Baklap

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 19:14 schreef McMiGHtY het volgende:
Misschien een local policy maken die je op alle users zet dus ook de admin en een aparte user aanmaken voor het installeren van software waar die policy niet op komt?
:? help me ff :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
Op maandag 13 augustus 2001 19:14 schreef McMiGHtY het volgende:
Dit zou wel een oplossing zijn ja denk ik
Pagina: 1