Tesla-update laat gebruikers toeter aanpassen - update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
nieuws: Tesla-update laat gebruikers toeter aanpassen - update
@AverageNL

Er wordt in het artikel veelal gehamerd op dat de EU en/of NL dit niet toestaat.

Echter de voornaamste reden is dat Tesla EU modellen niet heeft uitgerust met een speaker voor het PWS. Een paar uitzonderingen daargelaten.

Bij mijn na september 2019 geproduceerde Model 3, zitten wel gaatjes onder in de bumper, maar de speaker is niet geplaatst!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-10 21:15

AverageNL

Redacteur
Hi BlakHawk,

Bedankt voor je feedback! De opmerking dat Tesla-auto's die na september 2019 geproduceerd zijn een PWS-speaker zouden hebben, is bij dezen uit het artikel verwijderd. Nu staat er dus dat een dergelijke speaker benodigd is voor de Boombox-functie, én dat dit daarbovenop verboden is in de EU (dus ook voor eventuele toekomstige Tesla-auto's die wél zo'n speaker krijgen) :)

Mocht je verder nog opmerkingen hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Daarnaast wens ik je alvast een fijne jaarwisseling.

Groeten, Daan

• BlakHawk
Zozo, dat is snel!

Als het goed is heeft iedere EU geleverde Model 3 vanaf model jaar 2021 wél zo’n speaker. Dat zijn de Long Ranges die vandaag de dag worden uitgeleverd. De Standard Range + is Made in China en nog model jaar 2020.

Ik kan mij overigens wel voorstellen dat het geluid voor de toeter aan bepaalde richtlijnen moet voldoen. Dat gedeelte van de boombox functie zal hier mogelijk niet toegestaan zijn.

Maar het rij geluid voor een EV lijkt mij heel sterkt, Fiat (Europees) gooit er een klassieke muziek stuk doorheen:

• BlakHawk
Al lijkt het toch niet zo vanzelfsprekend voor model jaar 2021:
DS7 in "Het grote Tesla topic - deel 3"

Jij ook een fijne jaarwisseling!