Laptop advies max 650 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annouk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-01-2021
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor maximaal 650 euro, werkend op Windows 10, Intel core (i5?) processor of minimaal AMD ryzen 5(?).
Ik gebruik mijn laptop niet zo vaak, dus heb nu een heel oud en traag ding. Tijd voor een nieuwe waar ik ook af en toe foto's mee kan bewerken (nieuwe fotografie hobby) en veel foto's in kan opslaan. Voor de rest gebruik ik de laptop vooral voor mail, soms beeldbellen (webcam boven aan het scherm) en wat surfen.
Ik zou de laptop soms wel mee willen nemen dus niet te zwaar. Voor mij is het belangrijk dat hij ook een beetje een elegant uiterlijk heeft.

Ik kom er tussen alle opties echt niet uit!
Wie heeft er tips? Alvast bedankt.

Gr Annouk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelovedAunt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 14:05
Hi, er zijn genoeg laptops te vinden inderdaad, begrijp dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Wat ik je wil aanraden is te kijken naar een laptop met Ryzen 5 4500U of 4600U met een FullHD scherm. De meeste laptops met deze CPU/scherm combi zijn lichter en kleiner doordat er ook (vaak) een kleinere batterij in zit. De geïntegreerde grafische kaart in deze CPU is voldoende voor licht foto-bewerking. Daar heb ik nog wel een paar vragen over:

- Schiet je je foto's in RAW formaat?
- Welke photo-editor gebruik je?

BelovedAunt