Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel/ AMD build met monitor zonder videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bramballa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 21:53
Beste Tweakers,

Ik ga voor het eerst sinds lange tijd weer een nieuw systeem kopen. Ik wil deze zelf gaan bouwen, al heb ik dit nog niet eerder gedaan. Ik heb al veel in de bbg's gekeken en veel reviews gelezen en heb twee builds samengesteld waar ik graag jullie mening over hoor

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is puur bedoeld voor gaming. Ik speel vooral Dcs world met daarnaast war thunder en world of warships. In de toekomst zal Microsoft flight sim hier bij komen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 1100 euro in gedachten. Dit is inclusief de monitor. Ik wil graag de beste bang for buck hier uit halen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een GTX 1060 6gb in mijn oude systeem, die eerst meegaat totdat de videokaart markt wat rustiger is geworden. Verder neem ik het toetsenbord en muis mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een ultra wilde screen van AOC toegevoegd. Dit is volgens de reviews het beste wilde screen scherm in deze prijsklasse en voor de beleving in flight sims perfect. Ook heb ik 32gb gedaan. Dit zal voor velen te veel zijn, maar de F14 in dcs world vreet geheugen en laat dit nou net mijn favoriet zijn. Verder sta ik open voor aanbevelingen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben absoluut niet merk gebonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen specifieke eisen. Ik wil graag een beetje een stil en stabiel systeem zonder rare toeters en bellen.

Ga je overklokken?
Ik ga(nog) niet overklokken. Kan bij de Intel build toch al niet. Bij AMD misschien in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil jullie vragen om te kijken of mijn builds kloppen en wat de verstandige keuze is. AMD of Intel? AMD is nu iets duurder, maar verstandiger op de lange termijn? Ik hoor graag van jullie.

Mvg, Fokke

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 70,95€ 70,95
1BehuizingenCooler Master NR400 (without ODD)€ 60,-€ 60,-
1MonitorenAOC CU34G2/BK Rood, Zwart€ 432,89€ 432,89
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 24,59€ 24,59
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K16G32C16U4B€ 146,88€ 146,88
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.106,21

[ Voor 59% gewijzigd door bramballa op 31-12-2020 19:47 . Reden: Kast aangepast, geheugen aangepast, Intel build verwijderd ]

Beste antwoord (via bramballa op 01-01-2021 13:49)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Beide opties zijn prima. Ik zou voor de AMD kiezen vanwege de geheugensnelheid. Die 4 tientjes schelen niet veel op het totaal. Ik zou wel de kleinere pricewatch: Cooler Master NR400 (without ODD) nemen. Die ziet er mooier uit met een mATX bord.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
Beide opties zijn prima. Ik zou voor de AMD kiezen vanwege de geheugensnelheid. Die 4 tientjes schelen niet veel op het totaal. Ik zou wel de kleinere pricewatch: Cooler Master NR400 (without ODD) nemen. Die ziet er mooier uit met een mATX bord.

• bramballa
Bedankt voor de tip!

• bramballa
Ik zou graag nog wel willen weten of het gekozen geheugen bij het moederbord past. Heb al op de qvl lijst van asrock gekeken, maar ik kom er niet uit. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hk1zABroiaO0u5EXk4Stz9kZ7ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kciJB6mu0igSNSocQZ7Vtwo1.jpg?f=fotoalbum_large

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:03
Als je op de code van je geheugen zoekt in die lijst en je geheugen er niet tussen staat betekent het dat het niet getest is op dat moederbord. Meestal werkt het wel maar als je 100% zeker wilt zijn dat het compatibel is moet je geheugen nemen wat in die lijst staat.

• bramballa
rickbovenkamp schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:54:
Als je op de code van je geheugen zoekt in die lijst en je geheugen er niet tussen staat betekent het dat het niet getest is op dat moederbord. Meestal werkt het wel maar als je 100% zeker wilt zijn dat het compatibel is moet je geheugen nemen wat in die lijst staat.
Hey, bedankt voor je reactie. Valt mij wel op dat er veel trager geheugen in de qvl lijst staat, 3200 staat er bijna niet tussen. Uiteindelijk wel een setje kunnen vinden. Zou het beter zijn om een b550 bord te nemen?

• Djarune
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B gaat werken. Voor meer keus kun je beter een beter bord nemen.

• bramballa
Djarune schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:17:
pricewatch: Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B gaat werken. Voor meer keus kun je beter een beter bord nemen.
Alles is inmiddels besteld. Krijg het maandag binnen, als het goed is. Bedankt voor de hulp!

• bramballa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mie2A9H04caxeTPeUcfwH5czUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPQkCB5GeKGGPq9IMJXAOQ1E.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag alles binnen, draait nu als een zonnetje. Voor een eerste keer zelf bouwen ben ik geen vreemde dingen tegengekomen. De kast is makkelijk om in te bouwen en alles past goed. Erg leuk om te doen.

Nogmaals bedankt!

• luisfigomg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-11 13:24
Ziet er goed uit! Veel plezier van je nieuwe build! :-)
Pagina: 1