Ik heb hier een Pavilion x360 14 liggen (14-ba022nd) met een zeer bijzonder probleem.. Als ik de laptop verplaats, of zachtjes op de onderkant klop, dan valt deze direct uit. Weer inschakelen is hit or miss, met wat geluk gaat 'ie weer aan. Weer erop kloppen = direct uit. Software is dus uit te sluiten. 
Laptop opengemaakt (groot drama bij dit model), en naast een shitload aan stof het volgende op het moederbord gezien:
:strip_exif()/f/image/605RPD8yVQHVmF4hI1VGmABi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Moe70sCMC0VfWn2qr882u0ho.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt corrosie te zijn. Is dit nog te redden of bij voorbaat kansloos? Wil het proberen schoon te krijgen met wat wattenstaafjes en 70% alcohol (heb even niets anders voorhanden).
Onderkant van het moederbord heb ik niet bekeken (daar zit de heatsink). Om daarbij te komen moet echt -alles- los.
Laptop opengemaakt (groot drama bij dit model), en naast een shitload aan stof het volgende op het moederbord gezien:
:strip_exif()/f/image/605RPD8yVQHVmF4hI1VGmABi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Moe70sCMC0VfWn2qr882u0ho.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt corrosie te zijn. Is dit nog te redden of bij voorbaat kansloos? Wil het proberen schoon te krijgen met wat wattenstaafjes en 70% alcohol (heb even niets anders voorhanden).
Onderkant van het moederbord heb ik niet bekeken (daar zit de heatsink). Om daarbij te komen moet echt -alles- los.
[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 30-12-2020 20:51 ]