EXCEL - Data vanuit meerdere tabellen oproepen in 1 weergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomoo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-12-2020
Hallo allemaal,

Voor mijn werk in de transportbranche maak ik gebruik van meerdere sheets om een juiste prijs op te vragen.

nu wil ik eigenlijk 1 sheetje maken waar ik de criteria invul, en dat dan dmv bijv. een zoekfunctie het tarief naar tevoorschijn komt.

ik heb dus meerdere criteria:

Land van bestemming: om te bepalen welke tabblad of exchelbestand ik moet kiezen (weet nog niet zeker of ik alle data in 1 bestand kan gaan zetten)
postcode: staat in kolom (dit kunnen zowel letters als cijfers zijn)
type transport: temp controlled of niet
aantal palletten: staat in rij

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (hulpkolom icm vlookup), maar niets stemde mij tot nog toe tevreden

Wie o wie heeft het Ei van Columbus voor mij

alvast bedankt!

met vriendelijke groeten,
Jacco

in de bijlage een printscreen van 1 van de tabellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gth6RZWpkFUVTyIElQzOgPRTPsY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KsxbvUwwMdv6s157Eq4PlvpY.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
Thomoo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:47:
type transport: temp controlled of niet
aantal palletten: staat in rij
Hoe staan deze twee variabelen in jouw voorbeeld?

Wat je wil is waarschijnlijk wel mogelijk, alleen zal de oplossing omslachtig en sowieso niet simpel zijn. Als je de tabellen kunt combineren en plat kunt slaan wordt het significant makkelijker.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:58
Ik kan ook niet helemaal volgen wat je exact wilt, maar wellicht kun je met de functies INDEX en MATCH uit de voeten. Door 1x index en 2x match te combineren kun je iets in een tabel opzoeken.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmeeeh
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-09 14:42
Zorg ervoor dat alle informatie in de rijen komt te staan, zodat de kolom een eigen header heeft. Dan kan je eenvoudig met een pivot-table zelf slicers/filters toepassen. Om één data-table te creëren voor de Pivot Table kan je gebruik maken van de power query editor.

Stap 1: het omvormen van verschillende bestanden naar één data-table
Stap 2: deze koppelen naar een Pivot-table
Stap 3: slicers/filters maken om informatie te filteren/gebruiken
Stap 4: profit!

(Stap 5: maak dit systeem volledig automatisch met auto-refresh in Microsoft Flow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 16:15
Gebruik powerpivot. Zit in de laatste excel versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA
n00bCoder schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:49:
Gebruik powerpivot. Zit in de laatste excel versies.
Is dat niet vrij kort door de bocht? Hoe gaat Power Pivot hem helpen als hij nu met meerdere semi-gestructureerde tabellen zit?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1