Hallo allemaal,
Voor mijn werk in de transportbranche maak ik gebruik van meerdere sheets om een juiste prijs op te vragen.
nu wil ik eigenlijk 1 sheetje maken waar ik de criteria invul, en dat dan dmv bijv. een zoekfunctie het tarief naar tevoorschijn komt.
ik heb dus meerdere criteria:
Land van bestemming: om te bepalen welke tabblad of exchelbestand ik moet kiezen (weet nog niet zeker of ik alle data in 1 bestand kan gaan zetten)
postcode: staat in kolom (dit kunnen zowel letters als cijfers zijn)
type transport: temp controlled of niet
aantal palletten: staat in rij
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (hulpkolom icm vlookup), maar niets stemde mij tot nog toe tevreden
Wie o wie heeft het Ei van Columbus voor mij
alvast bedankt!
met vriendelijke groeten,
Jacco
in de bijlage een printscreen van 1 van de tabellen
Voor mijn werk in de transportbranche maak ik gebruik van meerdere sheets om een juiste prijs op te vragen.
nu wil ik eigenlijk 1 sheetje maken waar ik de criteria invul, en dat dan dmv bijv. een zoekfunctie het tarief naar tevoorschijn komt.
ik heb dus meerdere criteria:
Land van bestemming: om te bepalen welke tabblad of exchelbestand ik moet kiezen (weet nog niet zeker of ik alle data in 1 bestand kan gaan zetten)
postcode: staat in kolom (dit kunnen zowel letters als cijfers zijn)
type transport: temp controlled of niet
aantal palletten: staat in rij
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd (hulpkolom icm vlookup), maar niets stemde mij tot nog toe tevreden
Wie o wie heeft het Ei van Columbus voor mij
alvast bedankt!
met vriendelijke groeten,
Jacco
in de bijlage een printscreen van 1 van de tabellen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KsxbvUwwMdv6s157Eq4PlvpY.jpg?f=user_large)