Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-08 20:15
Eind 2017 een MSI Trident 3 gekocht, geen tijd (gemaakt) om zelf een systeem samen te stellen. |:(
Binnen 3 jaar is moederbord doorgebrand, helaas is het moederbord niet langer leverbaar. Ook kan er door MSI zelf geen alternatief geboden worden. De leverancier laat me behoorlijk in de kou staan, maar dat is een andere discussie.

De kast is een extra kleine kast zorgt ervoor dat een ander moederbord zeer waarschijnlijk niet (makkelijk) past. Zodoende ben ik, als ik een vervangend moederbord kan vinden, ook op zoek naar een bijpassende behuizing, voeding (en fan?).
Lang getwijfeld over of ik het in componenten of desktop advies moest plaatsen, ik denk dat met een goed advies rondom moederbord ik de behuizing zelf ook kan gaan zoeken. Zodoende in dit forum geplaatst.

Ik zoek een?
Vervangend moederbord waar mijn bestaande componenten zoveel mogelijk in gebruikt kunnen worden.
Vervolgens zal zeer waarschijnlijk ook een nieuwe kast, voeding en eventueel ook koeling/fan nodig zijn.

Wat is je budget?
200/300 euro.
Een nieuwe systeem gaat al snel richting 700 euro, met name de CPU vindt ik zonde om 'weg te doen'.
Anders zou eventueel verkoop van CPU en vervolgens nieuw CPU met moederbord ook het overwegen waard zijn. Maar dan komt er snel ook nieuw geheugen bij.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk oid.
Wat betreft behuizing, geen voorkeur voor LED, stil zou fijn zijn maar ook geen must.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige componenten:
- CPU: i7-7700
- GPU: Nvidia MSI GeForce GTX 1060
- RAM: 8 GB DDR4 (Ik denk type SO-DIMM)
- HDD
- SSD M.2

Het moederbord moet verder bluetooth hebben (headset, toetsenbord en muis) en voldoende USB aansluitingen.
Ik hoop wat langer met de kast te kunnen doen, mocht ik over paar jaar een nieuwe GPU willen of echt gek wil doen met een geheel nieuw systeem (mobo, CPU en GPU) dan is het fijn als dat kan.

Ik gebruik het systeem met name voor casual gaming op 1920x1080 of office applicaties op 2 schermen.
In de toekomst (1,5 jaar) hopelijk weer meer financiële ruimte om er met upgrade van o.a. GPU een 4k machine van te kunnen maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:13
Een nieuw moderbord voor een i7-7700 ga je vandaag de dag niet meer zo makkelijk vinden, al helemaal niet met sodimm slots. Optie is dan om een bordje tweedehands te kopen en dan een nieuwe bluetooth dongle of iets dergelijks erbij te nemen, ram setje, behuizing, koeler, en voeding.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,13€ 64,13
1NetwerkadaptersGigabyte GC-WBAX200€ 35,90€ 35,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 24,59€ 24,59
1Geheugen internTranscend JetRam JM3200HLB-16GK€ 59,-€ 59,-
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 254,52

Tweedehands moederbord erbij: V&A aangeboden: Gigabyte GA-B250-HD3P, en je bent voor 300 euro klaar. En ja, zoals je zelf al aangaf zou je eventueel ook de cpu kunnen verkopen en een upgrade kunnen doen. Dan zit je al snel te kijken naar zoiets.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 152,94€ 152,94
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 89,90€ 89,90
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 64,13€ 64,13
1Geheugen internTranscend JetRam JM3200HLB-16GK€ 59,-€ 59,-
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,87

Ja, ik weet het, ITX moederbord in een ATX behuizing, zit toch geen raampje in dus zie je niks van ;) Desnoods kan er natuurlijk altijd een ander behuizing in het lijstje.

• SirSkipalot
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-08 20:15
Dank voor je reactie!

Wat zou je voor een i7-7700 nog kunnen vragen?
150-200 euro?
Als ik dat van de prijs van de tweede optie zou halen heb ik alles nieuw voor een vergelijkbare prijs.
Tweedehands moederbord klinkt spannend of valt dat wel mee?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:06
pricewatch: Supermicro X11SSV-Q (Retail pack) is passend voor je cpu en moederbord.