• Bas-95
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-12-2020
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe pc in elkaar gezet met:

Behuizing: NZXT H1
Videokaart PNY RTX 3060ti
Moederboard: MSI B550 Edge Gaming Wifi
RAM: Crucial Ballistix Gaming Memory 2x8gb dd4 3200

Het ram geheugen en de videokaart hebben RGB. Ik heb voor het moederboard Dragon Centre geïnstalleerd en de RGB aangepast. Verder heb ik voor Crucial MOD ddr4 geïnstalleerd waarmee ik de RAM aan zou moeten kunnen passen. Ik krijg echter van beide programma's geen respons op de videokaart alsmede het RAM geheugen. De videokaart blijft groen van kleur en het RAM geheugen blijft een regenboogje dat snel verandert (en ongelijk nog ook).

Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken?

Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Bas-95 op 30-12-2020 17:53 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-11 13:43

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Voor het aansturen van de RGB van je videokaart heb je waarschijnlijk software van PNY nodig. https://www.pny.com/promo/consumer/velocityx misschien?

Voor het Crucial geheugen zou je Asus Armoury Crate eens kunnen proberen. RGB Fusion en Crucial Mod werken bij mij niet voor het geheugen (beide zien het geheugen, maar RGB instellingen hebben geen effect).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Bas-95
Top! dankjewel @wjjkoevoets . De software van PNY heeft geholpen voor de videokaart.

Ik heb ook Armoury crate gedownload. Ik kan bij het hoofdscherm wel de Auro Sync aanpassen, maar ik weet echter niet hoe ik die aan het werkgeheugen kan koppelen. Weet jij daar toevallig meer over?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-11 13:43

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Bas-95 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:49:
Top! dankjewel @wjjkoevoets . De software van PNY heeft geholpen voor de videokaart.

Ik heb ook Armoury crate gedownload. Ik kan bij het hoofdscherm wel de Auro Sync aanpassen, maar ik weet echter niet hoe ik die aan het werkgeheugen kan koppelen. Weet jij daar toevallig meer over?
In het Armoury Crate hoofdscherm zie ik mijn geheugen (in het Frans, vraag me niet waarom):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p4qHEGZ.png

Als je klikt op "AURAEffecten" dan kan je de RGB instellingen aanpassen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lStgMjI.png

Mocht dat allemaal niet werken zou ik toch eens overwegen om Crucial hier zelf eens over lastig te vallen. Zelfs hun eigen utility werkt niet (ik heb het op een clean Windows install geprobeerd, met en zonder chipset drivers, maar dit maakt geen verschil).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Bas-95
Klopt, die MOD van hun werkte inderdaad niet. Erg matig. Met dit programma heb ik het wel uiteindelijk wel aan kunnen passen! Hartelijk dank voor je hulp ! Fijne jaarwisseling

Topic kan hiermee dicht.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 12:32
Bas-95 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:27:
Klopt, die MOD van hun werkte inderdaad niet. Erg matig. Met dit programma heb ik het wel uiteindelijk wel aan kunnen passen! Hartelijk dank voor je hulp ! Fijne jaarwisseling

Topic kan hiermee dicht.
Markeer dan nog even het beste antwoord. Dat is wel zo fijn en overzichtelijk.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1