ultrawide monitor aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granitk7
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ultrawide monitor.

Wat is je budget?
rond de 500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel werk ik alleen met m'n laptopscherm. (15,6 inch), maar ik heb vaak veel tabbladen openstaan. Daarom zit ik aan een ultrawide monitor te denken. Ik ga niet gamen of iets in de richting van video of fotobewerking doen. Ik ga er vooral schoolwerk opdoen en er soms op programmeren. Ik zit te denken aan een monitor met een wat hogere refreshrate, zodat het scrollen wat soepeler is

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te denken aan een VA of IPS paneel, maar ik twijfel een beetje wat beter is, ik denk dat ik m'n voorkeur stiekem naar een iets beter contrast uitgaat dan een betere kleurweergave.
pricewatch: Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" Zwart
pricewatch: MSI Optix MAG342CQRV Zwart
pricewatch: LG UltraGear 34GL750-B Rood, Zwart
pricewatch: AOC CU34G2/BK Rood, Zwart
pricewatch: Samsung LS34J550WQU Grijs

Welke vragen heb je hier nog over?
Deze heb ik al zelf uitgekozen, maar ik twijfel of het niet misschien iets 'te' is, omdat ik er niet mee willen gamen of iets dergelijks. M'n laptop videokaart is trouwens een Nvidia Quadro p2000, mocht dat nog belangrijk zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Heb zelf de Gigabyte G34WQC gisteren gekocht bij Megekko. Staat niet in pricewatch maar wel te bestellen voor 449 euro. Levertijd 4 werkdagen.

Is wel meer gericht naar gamer maar volgens mij voldoet ie aan je eisen.
En in die prijsklasse zowat de beste is, ook vs de Xiaomi en de AOC.
YouTube: Gigabyte G34WQC Review, The $400 144Hz Ultrawide Monitor

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@granitk7 Dit topic past beter in CAA; ik verplaats het bij deze die kant op. :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gaat het echt om het aantal tabs of wil je meerdere vensters naast elkaar open hebben?

Op 2560 x 1440 kun je ook al aardig wat tabs kwijt..

pricewatch: LG UltraGear 32GK650F Zwart heb je voor 300 euro.

• granitk7
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Vooral om meerdere venster naast elkaar open te kunnen hebben. Ik heb nu de Gigabyte en de Samsung monitor besteld. Even kijken of de Gigabyte het de meerprijs van 130,- waard is :P

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ga je een daarvan terugsturen dan?
Ik denk nu dat de Gigabyte misschien toch niet echt veel beter is voor je, omdat je er niet wil gamen. Maar wie weet heeft ie net betere kleur/ contrast door betere tuning van Gigabyte. De gigabyte heeft samsung VA panel in - mss niet het zelfde als die in samsung zelf erin zitten, maar ik dacht ik vermeld het even. De xiaomi heeft hoogwaarschijnlijk de zelfde panel als de gigabyte (ook van samsung dus). De verschillende “tuning” (ben even de woord kwijt) maakt de verschil.

Life is too short to drive boring cars

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
granitk7 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:48:
Vooral om meerdere venster naast elkaar open te kunnen hebben. Ik heb nu de Gigabyte en de Samsung monitor besteld. Even kijken of de Gigabyte het de meerprijs van 130,- waard is :P
Twee monitoren naast elkaar is onverslaanbaar dan. ;)
Pagina: 1