Mijn 8 jaar oude laptop (pricewatch: Asus N53SV-S1886V) begint steeds meer kuren te vertonen. Wifi moet een dongle, bluetooth doet het al lang niet meer en zo nog wel wat meer. Aangezien hij ook al jaren niet meer van z'n plek komt, heb ik besloten hem te vervangen met een desktop. Zal wel in de woonkamer staan. Dus niet te grote case, en een beetje stil als dat kan. Ik begrijp dat dat moeilijk samen gaat dus ergens een compromis.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal hem vooral gebruiken om te browsen, beetje administratie, schoolwerk van mijn dochter en een oude of lichte game. Niks wat mijn oude laptop niet aankon.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een paar jaar geleden de harde schijf van m'n laptop vervangen, vraag me af of ik die mee kan nemen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles dus. Om het zo stil mogelijk te houden wil ik voor een apu gaan. De Ryzen 5 3400G is mijn uitgangspunt bij het bouwen van deze pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en klein als praktisch is. Behalve het scherm dan. Kijk wel uit naar werken met een groot scherm.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk wat gelezen en gekeken maar het blijft lastig zonder echte ervaring in het bouwen. Aangezien het mijn eerste keer zal zijn. Kijk ik ergens overheen? Ben ik iets heel logisch vergeten? Past wat ik heb uitgezocht goed bij elkaar? Begrijp dat Ryzen apu's niet altijd even compatible zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal hem vooral gebruiken om te browsen, beetje administratie, schoolwerk van mijn dochter en een oude of lichte game. Niks wat mijn oude laptop niet aankon.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief monitor rond de 800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een paar jaar geleden de harde schijf van m'n laptop vervangen, vraag me af of ik die mee kan nemen?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles dus. Om het zo stil mogelijk te houden wil ik voor een apu gaan. De Ryzen 5 3400G is mijn uitgangspunt bij het bouwen van deze pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en klein als praktisch is. Behalve het scherm dan. Kijk wel uit naar werken met een groot scherm.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk wat gelezen en gekeken maar het blijft lastig zonder echte ervaring in het bouwen. Aangezien het mijn eerste keer zal zijn. Kijk ik ergens overheen? Ben ik iets heel logisch vergeten? Past wat ik heb uitgezocht goed bij elkaar? Begrijp dat Ryzen apu's niet altijd even compatible zijn.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 150,65 | € 150,65 |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 72,99 | € 72,99 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB | € 52,90 | € 52,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C White - TG | € 88,90 | € 88,90 |
1 | Monitoren | Philips S-line 275S1AE/00 Zwart | € 226,48 | € 226,48 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 79,30 | € 79,30 |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 87,34 | € 87,34 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 56,- | € 56,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 814,56 |