Vraag

• Drakensteine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:44
Ha Medetweakers,

Ik als fanboy van Samsung en Android sta al een tijdje voor het dilemma de overstap te maken naar een Iphone.

Ik heb vrijwel van de gehele reek Galaxy S serie de meeste toestellen gehad en nu de Galaxy s10e, waarom deze? Reden is puur het "compacte" formaat.

Waarom twijfel ik dan betreft de overstap? Iphones hebben mindere specs, mindere accu duur, beperkter OS en zijn duurder. Maar naar wat ik hoor, betere prestaties van telefoon ook na 2 jaar, sneller en veiliger.

Nu is mijn ervaring met Samsung goed alleen na 1.5 jaar loopt de accu fors terug en de camera beelden zijn soms echt slecht.

Ik kijk al even naar een iphone 11 of pro (pro vanwege het formaat) of de iPhone 12.

Ik gebruik de telefoon vooral veel voor:
Bellen,
Mail,
Berichten,
Maps,
En savonds wat video materiaal.

Mijn vraag aan jullie. Is de stap aan te raden en schiet je er wat mee op? Mijn er meer mensen die van Android overgestapt zijn naar Iphone?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en waarom.

Beste antwoord (via Drakensteine op 01-01-2021 12:37)

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mijn vraag aan jullie. Is de stap aan te raden en schiet je er wat mee op? Mijn er meer mensen die van Android overgestapt zijn naar Iphone?
Allebei zijn goed en je gaat met beide echt geen misaankoop doen.

Alle reacties

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:58
Drakensteine schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:02:
Ha Medetweakers,

Ik als fanboy van Samsung en Android sta al een tijdje voor het dilemma de overstap te maken naar een Iphone.

Ik heb vrijwel van de gehele reek Galaxy S serie de meeste toestellen gehad en nu de Galaxy s10e, waarom deze? Reden is puur het "compacte" formaat.

Waarom twijfel ik dan betreft de overstap? Iphones hebben mindere specs, mindere accu duur, beperkter OS en zijn duurder. Maar naar wat ik hoor, betere prestaties van telefoon ook na 2 jaar, sneller en veiliger.

Nu is mijn ervaring met Samsung goed alleen na 1.5 jaar loopt de accu fors terug en de camera beelden zijn soms echt slecht.

Ik kijk al even naar een iphone 11 of pro (pro vanwege het formaat) of de iPhone 12.

Bellen,
Mail,
Berichten,
Maps,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en waarom.
Voor bovenstaand gebruik zou ik de s10e houden. Wat is er mis met de s10e waarom je een nieuwe zoekt? Je zou er een nieuwe batterij in kunnen laten plaatsen en weer vooruit kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricktachtig op 30-12-2020 17:07 ]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Waarom kijk je niet naar een ander android toestel?
Persoonlijk was mij eerste Smartphone een iPhone (via werk, weet geeneens welke) en afgelopen 5j een oneplus 3.
Beide prima ervaring mee met zelfde type gebruik. Moest alleen wennen aan de navigatie (manier van aangeven einde of begin afrit snelweg) en aan de logica van de interface. Daar had ik nog de meeste moeite mee toen ik van iPhone naar Android ging.

M.a.w. begrijp ik eigenlijk niet dat je met zulk basis gebruik waarom twijfelt aan toestel keuze.

Persoonlijk zou ik blijven bij Android nu je toch al in dat kamp zit i.v.m. wennen

[ Voor 30% gewijzigd door Fore! op 30-12-2020 17:34 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 09:58
Ik ben net overgestapt van SGS9+ naar de iPhone 12 pro met een beetje dezelfde redenatie. Behalve dat ik het formaat eigenlijk allemaal wel prima vind. De SGS9+ ervaar ik als ontzettend traag en het zal me niet verbazen dat dat te maken heeft met de accu.
Maar heb de iPhone nog niet binnen dus kan je nog niet vertellen of overstappen een goed idee is. :')

De laatste iPhone die ik heb gehad is een 4s dus ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik vond het in portretstand typen met whatsapp op Android echt een groot gemis t.o.v. IOS. Daar kon ik altijd in landscape typen en ook de binnenkomende berichten nog zien. Ik weet niet eens of dat met de IP12 nog mogelijk is.

Verder wilde ik gewoon graag een watch en die van samsung heb ik slechte ervaringen mee. Dus dan maar een duik in het Apple eco systeem. De mail en vooral de agenda applicatie heb ik altijd een genot gevonden bij IOS en op die samsung is eigenlijk elke app gewoon slecht.(persoonlijk ofcourse)

Always look on the bright side of life.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
@Drakensteine ik zit in beide ecosystemen, werk iPhone, privé Android. Beide kunnen wat je zoekt.
Mijn echtgenote zit helemaal in het Apple ecosysteem en de accu gaat een 2 jaar mee bij haar en dan is er een reparatie in de Apple winkel voor nieuwe accu. Ik heb dat niet, maar ga anders met de telefoon om, alleen opladen bij accu rond 10 procent IPV elke nacht.
Voor de rest is Apple echt niet veiliger meer dan Android, laatst nog een enorm lek gedicht door Apple met volledige toegang zonder gebruikers tussenkomst. Beide platformen zijn ongeveer even veilig tegenwoordig.
Ik zou het gewoon doen, pakt het niet goed uit, verpats je de iPhone weer en koopt een Samsung S21.

Acties:
  • Beste antwoord

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Allebei zijn goed en je gaat met beide echt geen misaankoop doen.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:00
swhnld schreef op donderdag 31 december 2020 @ 22:01:
@Drakensteine laatst nog een enorm lek gedicht door Apple met volledige toegang zonder gebruikers tussenkomst.
Dit was op MacOS niet op IOS

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:31
bdevogt schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Dit was op MacOS niet op IOS
Ik denk dat @swhnld refereert naar deze exploit in iMessage.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:00
Deze was er inderdaad.
Opgelost in iOS 14.
Zolang ze maar opgelost worden.
Denk dat er meer devices met oude Android draaien dan oude iOS

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• swhnld
  • Nu online
bdevogt schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Deze was er inderdaad.
Opgelost in iOS 14.
Zolang ze maar opgelost worden.
Denk dat er meer devices met oude Android draaien dan oude iOS
Dat was niet de misconceptie die ik recht wilde zetten.
Maar er is een lang artikel aan dit onderwerp gewijd hier op Tweakers dit jaar, ik nodig je graag uit het te lezen:
reviews: Hoelang Android-telefoons updates krijgen

• FeareX
  • Niet online
Drakensteine schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:02:
Bellen,
Mail,
Berichten,
Maps,
Heel eerlijk: met zulke taken gaat een €200 toestel je ook al prima bedienen.

Zowel Android als iOS zijn erg goede besturingssystemen en zowel Samsung als Apple maken mooie en goede apparaten.

Ik heb in het verleden een iPhone 5s gehad, was een mooi en fijn toestel. Reden dat ik daarna een Samsung pakte was vooral omdat ik het leuk vond om weer iets nieuws te hebben. Als je je iPhone upgrade naar een nieuwere dan zet je je iCloud backup terug en dan heb je feitelijk weer hetzelfde toestel die alles iets sneller uitvoert.
Dat kan wellicht wat saai zijn in de toekomst, maar ik weet niet in hoeverre je het leuk vindt om met je toestel te rommelen. Mijn vriendin vind dat gemak van een iPhone juist het grote voordeel.

Maar bellen en berichten doen ze allebei meer dan prima ;)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Pagina: 1