Beste Tweakers,
Mijn zoon van 13 wil graag een overstap maken van de PS4 naar een game PC. We zijn ons aan het orienteren en denken nu dat het leerzaam en leuk is om deze zelf te assembleren. We hopen dat dit niet tegenvalt, ook al hebben we geen ervaring.
Hieronder staan onze keuzes en we willen graag dat de deskundigen hier hun mening over geven.
Mijn zoon vindt veel LEDs mooi dus dit heeft de keuzes wel beinvloedt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient voornamelijk om te gamen. Mogelijk wil hij in de toekomst ook streamen. Verder zal de PC voor school en normaal gebruik dienen.
Games: Watch dog legion, Fortnite, Rocket League, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is maximaal Euro 1000. Intussen weet ik dat videokaarten nauwelijks nieuw te verkrijgen zijn en is het plan om nu een gebruikte kaart te kopen die we dan over een tijdje upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor volgt later. Voorlopig gebruikt hij een standaard 32"TV.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje.
Behalve hetgeen in de lijst, moet er ook een muis komen. Tips zijn zeer welkom..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn zoon heeft voorkeur voor de Ryzen. Is dit een goede keuze?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Veel LEDs.
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van onze keuzes?
Kunnen we eventueel met een kleinere SSD toe?
Is de MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G een geschikte kaart om gebruikt te kopen in onze situatie?
En nog een belangrijke vraag: is het slim om de aanschaf uit te stellen ivm de huidige schaarste? (Dan ga ik wel iemand moeten troosten)
Wij zien graag jullie reacties tegemoet.
Mijn zoon van 13 wil graag een overstap maken van de PS4 naar een game PC. We zijn ons aan het orienteren en denken nu dat het leerzaam en leuk is om deze zelf te assembleren. We hopen dat dit niet tegenvalt, ook al hebben we geen ervaring.
Hieronder staan onze keuzes en we willen graag dat de deskundigen hier hun mening over geven.
Mijn zoon vindt veel LEDs mooi dus dit heeft de keuzes wel beinvloedt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC dient voornamelijk om te gamen. Mogelijk wil hij in de toekomst ook streamen. Verder zal de PC voor school en normaal gebruik dienen.
Games: Watch dog legion, Fortnite, Rocket League, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is maximaal Euro 1000. Intussen weet ik dat videokaarten nauwelijks nieuw te verkrijgen zijn en is het plan om nu een gebruikte kaart te kopen die we dan over een tijdje upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor volgt later. Voorlopig gebruikt hij een standaard 32"TV.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje.
Behalve hetgeen in de lijst, moet er ook een muis komen. Tips zijn zeer welkom..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn zoon heeft voorkeur voor de Ryzen. Is dit een goede keuze?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Veel LEDs.
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van onze keuzes?
Kunnen we eventueel met een kleinere SSD toe?
Is de MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G een geschikte kaart om gebruikt te kopen in onze situatie?
En nog een belangrijke vraag: is het slim om de aanschaf uit te stellen ivm de huidige schaarste? (Dan ga ik wel iemand moeten troosten)
Wij zien graag jullie reacties tegemoet.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B550M-A | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 162,85 | € 162,85 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG4 (RGB leds) | € 61,90 | € 61,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition | € 37,90 | € 37,90 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 550W V2 | € 54,34 | € 54,34 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 1TB | € 83,34 | € 83,34 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 834,73 | ||
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk97 op 30-12-2020 15:47 ]