Ik dacht toch eens vragen!
Recentelijk nieuwe build gemaakt en heb wat moeite om mijn Threadripper 3960X op idle zuinig te maken.
Nu snap ik natuurlijk dat dit ook een beest van een CPU is en dat energie-zuinigheid een bijkomstigheid is, maar als ik de 80W CPU idle toch wat naar beneden zou krijgen zou het fijn zijn!
Build:
CPU: AMD Threadripper 3960X
Cooler: Noctua NH-U14S TR4-SP3
Memory: 4x G.Skill Trident Z F4-3200C14D (@ 3200Mhz)
Mobo: Gigabyte TRX40 Aorus Pro WiFi
:fill(white):strip_exif()/f/image/GAQ8Aej7rdCFSmR4XTDGs2qs.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kqnnTyUUKPvQYiow3IlOdjSE.png?f=user_large)
Is dit binnen de lijn van verwachtingen of is er toch nog een mogelijkheid om de idle power draw wat naar beneden te krijgen?
Ik vind het prima als het een paar milliseconde duurt voordat de boost inschakelt, zodra ik eenmaal een game speel of iets render dan blijft het gedurende toch wel hoog.
Als er nog andere info nodig is, laat het me vooral weten
Recentelijk nieuwe build gemaakt en heb wat moeite om mijn Threadripper 3960X op idle zuinig te maken.
Nu snap ik natuurlijk dat dit ook een beest van een CPU is en dat energie-zuinigheid een bijkomstigheid is, maar als ik de 80W CPU idle toch wat naar beneden zou krijgen zou het fijn zijn!
Build:
CPU: AMD Threadripper 3960X
Cooler: Noctua NH-U14S TR4-SP3
Memory: 4x G.Skill Trident Z F4-3200C14D (@ 3200Mhz)
Mobo: Gigabyte TRX40 Aorus Pro WiFi
:fill(white):strip_exif()/f/image/GAQ8Aej7rdCFSmR4XTDGs2qs.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/kqnnTyUUKPvQYiow3IlOdjSE.png?f=user_large)
Is dit binnen de lijn van verwachtingen of is er toch nog een mogelijkheid om de idle power draw wat naar beneden te krijgen?
Ik vind het prima als het een paar milliseconde duurt voordat de boost inschakelt, zodra ik eenmaal een game speel of iets render dan blijft het gedurende toch wel hoog.
Als er nog andere info nodig is, laat het me vooral weten