Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van 1TB HD naar 500GB SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-10 08:24
Mijn vraag

Kan ik probleemloos mijn bestanden migreren van een 1TB HDD naar een 500GB SSD? Het lijkt mij dat dit mogelijk moet zijn omdat de HDD lang niet vol is.

Relevante software en hardware

-Samsung SSD 860 EVO
-Samsung migration tool
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nog niks maar wil zeker weten of dit lukt, anders moet ik een 1TB SSD kopen.

Alle reacties

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Ik heb twee emmers. Past de inhoud van de ene in de andere?". Hangt ervan af hoe vol die eerste zit...

En dan nog, al zou het pak 'm beet 460 GB aan data zijn waarmee je SSD dan ineens vol zit, wil je in de toekomst niks meer installeren?

Bouw beide in, of haal een USB-enclosure voor de oude schijf.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 30-12-2020 14:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Als je minder dan 500GB gebruikt, én de partitie verkleint tot minder dan 500GB, dan gaat het werken.

The devil is in the details.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Als je de Samsung migration tool gebruikt dan zal wanneer er op de hdd minder dan die 500GB staat alles probleemloos verlopen... heb die tool al heel vaak gebruikt en gaat altijd vlekkeloos. Maar wat @CodeCaster zegt, je schiet er denk ik niet veel mee op als je dan gelijk op die SSD vol zit.

• ramosbeton
MicGlou schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:27:
Als je de Samsung migration tool gebruikt dan zal wanneer er op de hdd minder dan die 500GB staat alles probleemloos verlopen... heb die tool al heel vaak gebruikt en gaat altijd vlekkeloos. Maar wat @CodeCaster zegt, je schiet er denk ik niet veel mee op als je dan gelijk op die SSD vol zit.
Ik denk dat er maar 100 GB op de oude HDD staat. Daarom dacht ik ook dat eentje van 500GB geen enkel probleem zou moeten geven. Het gaat om de laptop van mijn schoonmoeder dus wil het niet verknallen haha;). Maar ben nu weer een stuk wijzer dankzij jullie! Heb er vertrouwen in:)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
ramosbeton schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat er maar 100 GB op de oude HDD staat. Daarom dacht ik ook dat eentje van 500GB geen enkel probleem zou moeten geven. Het gaat om de laptop van mijn schoonmoeder dus wil het niet verknallen haha;). Maar ben nu weer een stuk wijzer dankzij jullie! Heb er vertrouwen in:)
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren om het mis te laten gaan, sowieso gebeurd er met de originele schijf helemaal niets, dus zelfs met de minimale kans dat er iets niet goed gaat met de copy naar de SSD, dan heb je altijd de HDD nog die totaal onaangeroerd is.

Maarrr... zoals altijd, hoe klein de kans op mislukken ook is, zorg eerst voor een backup van de belangrijkste bestanden op de HDD. Windows kan je altijd nog opnieuw installeren, software ook... foto's e.d. niet.

• ramosbeton
Het is allemaal goed gegaan met de Samsung geen centje pijn. Ik kwam alleen dit tegen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUDntOGUdRh09LUH6A-FjW6QY-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mb6sWXYmrfB7g9XOAMDpToEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gslw5C5cWGcjwDcRPE8i2e78wc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nb3BI07INf2jRFiOnkFZ7Ozt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45AbkB7u_lYZHRgdDKYK3FANxn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGthBUaouMO7pcdZkrLZxUHl.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zag er iets anders uit dan op de instructie filmpjes. Wat is dat soort lint aan de bovenkant? Ik heb alles gewoon weer teruggeplaatst zoals het zat en het werkt maar vroeg mij het af

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het staat op de printplaat: het is een I/O board, of in hardwaredesigntermen een fuckup. Met die ribbon cable / flatcable worden signalen van de I/O-poorten aan de zijkant van de laptop naar het moederbord gebracht.

De kabel was waarschijnlijk goedkoper dan de printplaat en bijbehorende sporen onder het diskslot door te laten doorlopen.

Mooi dat het gelukt is!

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 31-12-2020 15:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ramosbeton
Oh okee dan weet ik dat ook weer! Ik dacht eerst nog van oh wat is dit nu weer en twijfelde zelfs om dat ribble lint weg te halen omdat er HDD op stond. Maar zag dat er ook een USB aansluiting aan zat dus had het precies zo weer terug gemonteerd!
Pagina: 1