Synology RT1900AC maakt mijn verbinding met internet traag.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitmaster
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06 12:04
Hallo mensen, kunnen jullie wellicht helpen? Ik heb een glasvezel verbinding van 600 Mbps (75 Mb).
Wanneer ik een laptop direct met het modem van mijn ISP verbind haal ik die waarde ruim.
Standaard gaat er een cat5e kabel direct van dat modem naar mijn RT1900AC.

Daarvandaan gaat alles mijn huis in, via wifi en via cat5e kabels.
1 van die kabels gaat direct naar mijn PC. Op mijn PC krijg ik mijn internetverbinding niet sneller dan 335 Mbps.
Op dat moment is mijn verbinding dus via de router naar het modem van mijn ISP.
335 Mbps is ruim boven de 100 Mbps limit van cat5 dus met de kabels moet het goed zitten. Er kunnen ook geen netwerkpoorten ingesteld staan op slechts 100 Mbps anders was ik niet aan de 335 Mbps gekomen.

Ik zou zeggen, de router. Maar ja, wat de router? Als ik naar de webinterface van de router ga kan ik niets geks ontdekken.

Iemand een idee?
Alvast bedankt, Pit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
Heb je misschien Safe Access of Threat Prevention aan staan op de RT1900 (te vinden in Package Center)? Dit zorgt ook voor een aanzienlijke drop in doorvoersnelheid (zeker bij de snellere verbindingen) Trek zelf zonder Safe Access en Threat Prevention mijn 500 Mbps (Ziggo) verbinding dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Wat @bluecupra zegt. Dat je router 1Gbit netwerkpoorten heeft betekent niet dat die ook per definitie 1Gbit/s kan routeren tussen wan en lan. Ik kan zo gauw niet vinden of jouw router Line-rate NAT aan kan, dus waarschijnlijk niet. Dan is het idd zaak te zorgen dat je zo min mogelijk zware services aanzet (denk ook aan QOS of parental control functies) om de doorvoer zo hoog mogelijk te houden.