Beste Tweakers,
Voor mijn vader ben ik opzoek naar een nieuwe gaming PC. Graag wil hij de nieuwe MS Flight Simulator op deze PC gaan spelen. Hij wil hierbij gebruik gaan maken van zijn VR headset Oculus Quest (eerste generatie).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt gaan worden voor MS Flight Simulator, later komen hier wellicht andere (casual) VR games bij. Daarnaast zal de PC voor tekstverwerking, mail, internet browsing e.d. worden gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is rond de 1000 euro, maar mag indien het meerwaarde heeft uitlopen tot 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gebruikt wordt de Oculus Quest VR-headset, een eenvoudig Ilyama 1080p scherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst een zo eenvoudig mogelijke set-up, dus 1 cpu, 1 videokaart en 1 ssd.
Aanbevolen voor MS Flight simulator wordt de gtx2070, 32gb ram en een 9de generatie i7.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het mag zowel een Intel als AMD build worden, er is wel een voorkeur voor A/bekende merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt op het bureau te staan, daarom graag zou klein mogelijk. Er is nu gekeeken naar de Cooler Master NR200P case in het wit, samen met een M-ITX build.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeklokt. Het is belangrijk dat het systeem na initiële assemblage en installatie stabiel blijft draaien zonder te 'tweaken'.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback ontvangen op de onderstaande twee builds, eentje uit team blue en green en eentje uit team red. Door de nieuwe componenten en levertijden zie ik soms door de bomen het bos niet meer.
Build 1 (Intel/NVIDIA):
Build 2 (AMD):
Alvast dank voor jullie hulp
Voor mijn vader ben ik opzoek naar een nieuwe gaming PC. Graag wil hij de nieuwe MS Flight Simulator op deze PC gaan spelen. Hij wil hierbij gebruik gaan maken van zijn VR headset Oculus Quest (eerste generatie).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt gaan worden voor MS Flight Simulator, later komen hier wellicht andere (casual) VR games bij. Daarnaast zal de PC voor tekstverwerking, mail, internet browsing e.d. worden gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is rond de 1000 euro, maar mag indien het meerwaarde heeft uitlopen tot 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gebruikt wordt de Oculus Quest VR-headset, een eenvoudig Ilyama 1080p scherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst een zo eenvoudig mogelijke set-up, dus 1 cpu, 1 videokaart en 1 ssd.
Aanbevolen voor MS Flight simulator wordt de gtx2070, 32gb ram en een 9de generatie i7.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het mag zowel een Intel als AMD build worden, er is wel een voorkeur voor A/bekende merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt op het bureau te staan, daarom graag zou klein mogelijk. Er is nu gekeeken naar de Cooler Master NR200P case in het wit, samen met een M-ITX build.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overgeklokt. Het is belangrijk dat het systeem na initiële assemblage en installatie stabiel blijft draaien zonder te 'tweaken'.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback ontvangen op de onderstaande twee builds, eentje uit team blue en green en eentje uit team red. Door de nieuwe componenten en levertijden zie ik soms door de bomen het bos niet meer.
Build 1 (Intel/NVIDIA):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10600K Boxed | € 245,63 | € 245,63 |
| 1 | Moederborden | ASRock H470M-ITX/ac | € 118,89 | € 118,89 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti | € 459,80 | € 459,80 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Wit | € 82,36 | € 82,36 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 24,59 | € 24,59 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 145,20 | € 145,20 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.177,47 | ||
Build 2 (AMD):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550I PRO AX | € 163,90 | € 163,90 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | € 519,70 | € 519,70 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Wit | € 82,36 | € 82,36 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 24,59 | € 24,59 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 145,20 | € 145,20 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.235,75 | ||
Alvast dank voor jullie hulp