Reactiesnelheid op berichten via Vraag & Aanbod.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gebruikers van Tweakers belonen mij vaak met reviews omdat ik snel en duidelijk ben in de communicatie. Nu zit ik recent met enige regelmaat in de kopers stoel en benader ik Tweakers die iets te koop aanbieden. Het liefst koop ik bij iemand die al een aantal positieve reviews heeft gehad, maar soms ook wel eens bij een nieuwe Tweaker.

Wat ik de laatste tijd veel mee maak is dat er gewoon geen reactie komt op mijn vraag/bericht. Mij valt dan op dat Tweakers een advertentie hebben aangemaakt maar er nooit meer naar om hebben gekeken. Dit valt te herleiden uit de prijs/tijd dat de advertentie online staat en dat de gebruiker 0 reviews heeft of recent aangemaakt account.

Het gebeurt ook met enige regelmaat bij gebruikers waarvan het wel lijkt dat ze actief zijn op Tweakers -> vele reviews en meerdere aangeboden artikelen. Ik stoor me er aan dat wanneer ik een vraag stel over de prijs of informatie georiënteerd er vaak geen reactie komt. Ik snap ook dat je niet kan verwachten dat iedereen je een reactie geeft, zo werkt het platform nu eenmaal.

De reden dat me dit stoort is dat door de vele positieve reviews het lijkt alsof een gebruiker een goede Tweaker is om iets van over te nemen. Dit is wellicht ook zo als de Tweaker de moeite wil nemen de verkoop met jou rond te maken. En dat het zo werkt vanuit de verkoper snap ik ook, bij sommige artikelen krijg je gewoon enorm veel reacties.

Het is dus lastig om de "reactie/reactiesnelhied" te beoordelen, daarnaast moet je je afvragen je dit wel wil. Voordat je het weet heeft Tweakers zijn handen vol aan het beoordelen van reviews over de reactiesnelheid, niet de bedoeling lijkt me :) Maar wat ik op andere sites wel eens tegenkom is dat het platform meet hoe snel iemand een reactie geeft op een bericht. Hierdoor kan je een goede indruk opmaken hoe actief iemand is en je hierop je verwachting kan bijstellen. Zou dit niet een mooie aanvullende feature zijn voor het berichten/beoordelingssysteem op Tweakers?

Het zou mij in ieder geval erg helpen mijn verwachting bij te stellen wanneer ik de de aandacht van een Tweakers vraag.

Groet,
Marchel.

[ Voor 15% gewijzigd door Marchel op 30-12-2020 12:35 ]

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuur.Pruim
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waren het spullen die (ruim) onder de gangbare prijs werden aangeboden? Zo ja, dan zit je binnen een dag op 20-30 berichten in je mailbox, dat valt simpelweg niet meer te beantwoorden.

Wellicht kan Tweakers een soortgelijk systeem invoeren zoals op Marktplaats, in de app zie je bij een aanbieder "Beantwoord xx% berichten, meestal binnen x minuten/uur/dagen"

Tenslotte, het is een lastige tijd voor beide partijen - drukte rondom de kerst, familie (velen hebben nu pas tijd om zaken op orde te maken), bezorgdiensten zitten overvol en veel pakketpunten zijn gesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Zuur.Pruim op 30-12-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:16
Sowieso is het ook vaak zo dat nieuwe gebruikers de meldingen/notificaties onjuist hebben ingesteld en ze dus denken dat er geen reacties zijn.

Ik probeer meestal zelf iedereen een antwoord te geven maar ik zie ook genoeg Tweakers met veel positieve reviews die niet eens de moeite nemen om een halve zin te typen. Die krijgen van mij ook geen reply dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dagion op 30-12-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:18

Grvy

Bot

Tjah.. van de andere kant. Als je iets te koop aanbied voor 150 euro en men bied je dan 10 euro en een broodje dan denk je ook bij jezelf.. hier ga ik niet op antwoorden..

Althans ik.. daar heb ik simpelweg geen tijd voor.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 17:55

Agent47

I always close my contracts.

Misschien een 4e rating met ; Reactiesnelheid? Dat die andere is puur om de manier van communiceren.

Dat Tweakers dan ook kunnen zien hoe snel iemand reageert gemiddeld.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuur.Pruim
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik denk dat dat lastig te controleren zal zijn aangezien sommige Tweakers liever e-mailen dan DM'en? Zou je zoiets ook kunnen tracken?

[ Voor 6% gewijzigd door Zuur.Pruim op 30-12-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdr-computer
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-04 11:22
Of ze staan heel lang op gereserveerd, wat ook niet normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Agent47 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:54:
Misschien een 4e rating met ; Reactiesnelheid? Dat die andere is puur om de manier van communiceren.

Dat Tweakers dan ook kunnen zien hoe snel iemand reageert gemiddeld.
Daarvoor hebben we toch al communicatie lijkt mij? 5 sterren is in mijn optiek snelle en duidelijke communicatie.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mr. Jummy schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Daarvoor hebben we toch al communicatie lijkt mij? 5 sterren is in mijn optiek snelle en duidelijke communicatie.
Dit zou je mee kunnen nemen in de communicatie. Let wel dat het alleen is toegestaan een review / beoordeling achter te laten wanneer er een overeenkomst is bereikt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1