Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Hallo allemaal,
Ik heb vlak voor het begin van de corona tijd de opleiding tot meubelmaker afgerond en ben daarna kort in de bijstand terecht gekomen. Hierbij ben ik in de werkplaats van de gemeente gekomen en heb ik via de organisatie daar mijn huidige baan gevonden.

Ik werk als autowasser bij een groot autoschade bedrijf en heb nu een contract dat in maart afloopt waarvan ik in februari te horen krijg of het verlengd wordt of niet. Je kan het aantal mensen in dienst op 2 handen optellen maar is in deze sector een redelijk groot bedrijf. Laat ik maar gelijk zeggen dat ik tevreden ben met mijn huidige baan, ik verveel me niet en kan het goed aan, alleen zijn er een aantal punten die mij storen of anders beweegredenen zijn om een andere baan te vinden.

1 van mijn collega's stoort mij enorm, dit is echt een gevalletje complot gekkie en heeft de gekste ideeën als het over corona en politieke macht gaat. Laat ik het zo zeggen, ik ben het een beetje zat om elke pauze als er nieuws is over één van deze twee onderwerpen op de radio dat mijn pauze dan verpest wordt met complottheorieën en mij met m'n overige collega's er van te overtuigen. Laat ik er ook maar bij zeggen dat "de overheid is corrupt" diep in sommige collega's geworteld zit.

Ook zijn er 2-3 andere collega's waar ik liever niet mee samenwerk. Op de wasplaats ben ik over het algemeen de baas maar ik ben ook niet het typen dat delegerend te werk gaat en deze 3 jonkies zijn in dermate eigenwijs dat ik het persoonlijk irritant vindt om met ze samen te werken. Komt er nog bij dat er een brutaal pubertje bij zit waarvan je na 5 minuten de mond van wilt dichtplakken of achter het behang wilt lijmen. :+

Daarnaast is dit ook echt een minimumloon baantje en zit er financieel niet heel veel toekomstperspectief in. Niet dat het erg is maar ik wil ook een huis kunnen huren of als de huurmarkt dan nog steeds niet best is binnen 2-5 jaar een aanzienlijk deel voor een hypotheek bij elkaar hebben gespaard.

Al met al vindt ik het niet erg om te blijven maar zijn de ergernissen groot genoeg om naar een andere baan te gaan kijken, zeker met deze tijd is het wellicht onverstandig om te wachten tot een nieuw contract wordt aangeboden en met autisme, ook al is het een lichte vorm is het toch lastiger om een baan te vinden. Daarnaast maakt mijn baas ook deel uit van het bedrijfscultuur en heb ik niet echt het gevoel dat ik hier "risk free" bij terecht kan.

Maar goed, met het risico om teveel in tunnelvisie te kijken zou ik eigenlijk jullie inbreng willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom niet beide?
Gewoon contract verlengen (misschien e.e.a. bespreken met betere voorwaarden).
En dan gewoon (rustig) op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Je zit niet meteen vast voor je leven als je contract verlening doet.

Mocht je voor maart iets vinden wat beter bij je past. Mooi.
Anders heb je in Maart iig nog werk en inkomen. En kan je bv na de zomer ergens anders aan de slag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 16:53
Waarom niet beiden? Zo te horen zit je niet echt goed op je plek daar, dus kun je altijd op zoek naar een andere baan. Zo lang je nog geen alternatief hebt, blijf je bij je huidige werkgever zodat je kunt sparen en je huidige vaste lasten (telefoon etc) kunt blijven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Ik ben het eens met bovenstaande posts. Hou eerst je huidige baan aan met verlenging en ga tegelijkertijd op zoek naar iets anders. Het zoeken van nieuw werk is vaak comfortabeler om te doen vanuit het al hebben van een baan. Het zorgt er m.i. voor dat je minder snel geneigd bent om maar aan het werk te kunnen. Je kunt dus rustiger gaan oriënteren op een baan en bedrijf die je echt leuk lijken!

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Ik was ook wel van plan om een contract verlenging te aanvaarden, ik voel me alleen onzeker of deze er ook komt. Verder geen aanwijzingen dat ie er niet komt maar wel bang dat ik begin maart zonder werk en inkomen zit.

Over m'n vaste lasten hoef ik mij ook weinig zorgen te maken, ik zit gedwongen bij mijn ouders dus m'n vaste lasten zijn tamelijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Let op dat in het contract voor bepaalde tijd staat dat je tussentijds kan opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@thlst daar hoef ik mij verder niet over zorgen te maken, dat is allemaal comform Cao metaal en techniek en de wettelijke regels.

Ofwel, vlak voor de betaaltermijn een maand van te voren schriftelijk doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:31
Aangezien zij pas 1 maand voortijds aangeven... kan jij dat ook prima doen IMHO. Maar wettelijk moet het inderdaad in je contract staan bij opzegtermijn.

Maar verder kijken kan altijd. Op gesprek kan altijd. Je kan ook prima solliciteren. Op gesprek en dan alsnog zeggen dat je het niet doet omdat het niet goed voelt/whatever. Solicitatie is niet enkel voor de werkgever, maar ook de werknemer om te kijken of de nieuwe baas/baan/werkomgeving wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
@Waah staat er ook allemaal in met uiterlijke datum wanneer zij een contractverlenging moeten doorgeven. Ik ga bij een volgend contract ook vragen of een loonsverhoging mogelijk is.

Mocht ik tegen die tijd al een andere baan gevonden hebben dan is het vragen naar een tegenaanbod van m'n huidige werkgever bijna niet meer dan een formaliteit. Wie weet verrast hij mij nog, maar ik ga er niet van uit.

Maar zoals je zegt kan solliciteren altijd en aangezien ik op woensdagen niet werk is dat ook wel zonder mogelijk gedoe in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 16:29

Greyfox

MSX rulez

Arloid schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:52:
@thlst daar hoef ik mij verder niet over zorgen te maken, dat is allemaal comform Cao metaal en techniek en de wettelijke regels.

Ofwel, vlak voor de betaaltermijn een maand van te voren schriftelijk doorgeven.
Als het een jaarcontract is, gelden andere regels.
Als er dan niet expliciet in staat dat je tussentijds weg kunt, moet je het uitdienen.
Ik zou dat wel even helemaal helder hebben in jouw positie.

https://www.juridischloke...jden/contract-beeindigen/

[ Voor 8% gewijzigd door Greyfox op 30-12-2020 16:31 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik kan in de cao zo 1 2 3 niet vinden dat je tussentijds kan opzeggen
Pagina: 1