tweeweg casefan?

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bestaat er zoiets als 1 casefan die zowel lucht aanzuigt en tegelijk afzuigt (een fan in de vorm van een waterrad?).
Zo ja, URL/pics/ ervaringen graag!

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 12:51

SpeedyG

Say Cheese !!

Euhh, ik heb nog nooit een fan gezien die lucht alleen aanzuigt of afzuigt??

Ofwel elke fan zuigt aan & af (8>.

Misschien vraag iets anders formuleren :?

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

kijk we nemen een axiaale fan ok dat is gewoon de standaart case fan en die werkt zo:
code:
1
2
3
    |
<---- | <-----
    |

de pijl laat zien hoe de luchtstroom gaat dus hij zuigt aan de ene kant de lucht weg en blaast die naar de andere kant, precies wat jij wilt toch ?

• AlterEgo
  • Niet online
ik bedoel: 1 gat in de case zagen, "waterrad-fan" erin. Zo'n fan zo toch aan de onderkant van de fan lucht in de kast kunnen blazen, en aan de bovenkant van de fan weer eruit?

• Havocnl
  • Laatst online: 18-05 19:14
Je bedoelt zeker een fan die via de zijkanten lucht blaast.
Nou zo'n fan heb ik nog nooit van mijn leven gezien.

Je kunt natuurlijk wel gewoon zo'n waterradje erin bouwen. :9 Blaast vast ook wel 60 rpm.

Wèh zedde gij??

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 15:06
nee, hij bedoelt denk ik dit :

<--- | <---
{ | }
-> | -->

en dat door bijvoorbeeld een schoepenrad achtige fan (zoals een mississippi boot heeft)
bestaan volgens mij niet. Heb er wel 1 gezien op een HD cooler, geloof dat ie icestorm of zoiets heette.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-05 12:51

SpeedyG

Say Cheese !!

Denk niet echt dat dat gaat werken. Vermoed dat de lucht die er dan onderin uit gaat er ook gelijk boven weer uit gaat. Ofwel effect nihil.

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Ik snap ong. wel wat ie bedoelt, maar ik ben bang dat zo'n fan haar net koud opgezogen lucht (naar binnen) gelijk weer naar buiten blaast.

Dit is niet de bedoeling van een casefan voor een pc vermoed ik :(

Of je moet er eentje vinden ter groote van je hele kast, de fan inbouwen in de binnenkant/zijkant van je kast en dan alleen van onderen en aan de bovenkant (in je frontje) een klein gaatje maken.

• AlterEgo
  • Niet online
ik geloof inderdaad dat jullie de bedoeling begrijpen. Het idee is: de koude instroom vanaf de fan via een buis naar de onderkant van de kast leiden, en de wame uitstroom via een buis vanaf de bovenkant van de case afzuigen, en hetzelfde principe aan de buitenkant toepassen.
(of zie ik spoken?)

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
boehoe :o

volgens mij heb ik zoiets dergelijks een keer bij conrad gezien

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Sterker nog, ik heb zo'n geval liggen !

Het is een onderdeel van een vrachtwagen, dat er een keer af was gevallen bij een ongeluk. De brandweer had het toen over het hoofd gezien, dus toen had ik het maar meegenomen :).

Dat geval gaat op 24 volt, maar ik heb er nog niets mee gedaan, het zit ook helemaal onder het roet en smeer. Ik denk dat het ongeveer 1 kilo weegt, het ziet er uit als een electromotor met een schoepenrad erop.

Ik wil het je wel gratis toesturen hoor, maar ik weet dus niet of het werkt en of je er iets mee kan. Als jij de verzendkosten betaalt kan je het krijgen.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:28
Op maandag 13 augustus 2001 14:31 schreef -polle- het volgende:
Sterker nog, ik heb zo'n geval liggen !

Het is een onderdeel van een vrachtwagen, dat er een keer af was gevallen bij een ongeluk. De brandweer had het toen over het hoofd gezien, dus toen had ik het maar meegenomen :).

Dat geval gaat op 24 volt, maar ik heb er nog niets mee gedaan, het zit ook helemaal onder het roet en smeer. Ik denk dat het ongeveer 1 kilo weegt, het ziet er uit als een electromotor met een schoepenrad erop.

Ik wil het je wel gratis toesturen hoor, maar ik weet dus niet of het werkt en of je er iets mee kan. Als jij de verzendkosten betaalt kan je het krijgen.
hebbe ie er misschien een pic van?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

Flexx

This side up

Waarom maak je er niet zelf 1 ?

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/div/div/fan.jpg

• Polle
Op maandag 13 augustus 2001 14:57 schreef rick17 het volgende:

[..]

hebbe ie er misschien een pic van?
Nah, ik heb geen fototoestel of digicam, wel een scanner, maar dat werkt niet. ik zal hem eens even gaan opmeten.

Momentje a.u.b. :)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:10 schreef robbb het volgende:
Bestaat er zoiets als 1 casefan die zowel lucht aanzuigt en tegelijk afzuigt (een fan in de vorm van een waterrad?).
Zo ja, URL/pics/ ervaringen graag!
Fan die zuigt en blaast tegelijk? MMm zet er 2 op! 1 die zuigt en 1 die blaast, werkt uitermate goed moet ik zeggen.

Tja of je moet je vriendin even inhuren...enne niet op te blazen >:)

• Polle
Het rad is bijna 110 mm in doorsnede, en heeft een lengte van ongeveer 100 mm.

Het rad bestaat uit welgeteld 56 kleine schoepjes.

Dan de electromoter :

De aandrijfas is maar liefst 6 mm dik, en zeer degelijk dus. het geheel is geproduceerd in the UK, en is in zijn geheel 142 mm hoog.

Nou, wie biedt >:).
Pagina: 1