Devices automatisch verbinden na overstap provider?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:50
Mijn vraag

Als ik overstap naar een nieuwe provider krijg ik een nieuwe router (Expedia v10a). Als ik mijn netwerk weer dezelfde naam en wachtwoord geef, vinden dan al mijn devices weer automatisch verbinding?
Misschien de bedrade wel, zoals Philips hue bridge en daarme alle lampen, maar mijn draadloze smart tv en iPad niet?

Wie weet hoe dit zit? Het overstappen lijkt verder heel eenvoudig, maar als ik alle apparatuur opnieuw moet configureren dan heb ik er weinig zin in.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via rens-br op 23-01-2021 20:15)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
gebruiker001 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:01:
Als ik mijn netwerk weer dezelfde naam en wachtwoord geef, vinden dan al mijn devices weer automatisch verbinding?
Ja.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18
gebruiker001 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:01:
Als ik mijn netwerk weer dezelfde naam en wachtwoord geef, vinden dan al mijn devices weer automatisch verbinding?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
In principe ja. Het kan echter zijn dat je sommige randapparatuur even moet worden herstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Ja. Het gebruiken van meerdere access points met dezelfde netwerknaam is heel gebruikelijk in grote gebouwen, dus het maakt voor je aangesloten apparaten niet uit welk apparaat die netwerknaam uitzendt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:16
Ja, mits je ook dezelfde beveiligingsinstelling overneemt.

Als je netwerk nu een naam heeft met Ziggo1234abc met wachtwoord "abcdefg" die is versleuteld metWPA-TKIP, dan moet je in de Experiabox exact hetzelfde noteren.

Zou je in de Experiabox namelijk WPA2 kiezen (WPA2 is veiliger dan TKIP), dan bestaat de kans dat niet alle devices gaan verbinden. Windows begint te zeuren dat er iets is veranderd in de tussentijd.

Dus naam 'Ziggoabcd' en wachtwoord 'mijnwachtwoord' met de juiste type versleuteling instellen, dan moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vergeet ook niet de ip-range. Als je die verzetje kunt houden kan dat ook z'n voordeel hebben, zeker wanneer je apparatuur hebt die je een vast adres hebt gegeven.

Exact dit verhaal, zoals @gebruiker001 stelt, heeft mij er toe gezet om zelf een router te plaatsen en het modem alleen als verbinding naar buiten te gebruiken. Het modem stuurt alles door naar mijn router en die redt zich er wel mee. De laatste overstap, van Tele2 adsl naar kpn glasvezel, was ik nog geen halve minuut offline volgens de mailtjes van Synology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:50
Inmiddels overgestapt. Was heel eenvoudig. Alles werkt en niets heb ik opnieuw in hoeven stellen behalve de modem van de nieuwe provider uiteraard. Zelfde netwerk naam en wachtwoord was genoeg.
Pagina: 1