De afgelopen jaren ben ik meerdere "hobby's" gestart door Tweakers. Gestart en er uiteindelijk ook weer mee opgehouden (ben nogal snel afgeleid en verveeld). En dat is niet erg! Zo maak je leuke dingen en ben je toch even van de straat.
Zo heb ik twee kratradio's gebouwd:
barrymossel in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"
barrymossel in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20]"
Een FPV race drone:
barrymossel in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"
Een arcadekast:
barrymossel in "Mame arcadekast bouwen"
Een Home Assistant domotica systeem:
barrymossel in "Home Assistant - Show je setup"
En heb ik redelijk wat geleerd over elektronica, geluid, software, RPi's, domotica, Arduino, etc.
Ik merk wel dat ik het bouwen leuker vind dan daadwerkelijk iets doen met hetgeen ik gemaakt heb. Zo heb ik geen keihard geluid nodig op mijn balkon, vlieg ik niet met drones en speel ik geen retro games. Daarom is een hoop alweer verkocht of staat te verstoffen op zolder. Maar iets gaafs kunnen neerzetten geeft me best wel een kick en leren hoe bepaalde zaken werken vind ik ook top.
Overigens is het niet alleen bouwen wat ik kan waarderen, maar...
Ben ik bijvoorbeeld ook actief geweest met kruiden, pepers en tomaten (die ik zelf niet eens eet):
barrymossel in "Kruiden- en moestuin.....hoe moet dat - Deel 2"
En vind ik koken leuk:
barrymossel in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"
Maar op veel ben ik dus weer een beetje uitgekeken.
Dus... ik ben op zoek naar een nieuwe hobby-project en heb inspiratie nodig. Wie heeft er leuke ideeën? En laat vooral ook zien wat je zelf gemaakt of ontwikkeld hebt!
Zo heb ik twee kratradio's gebouwd:
barrymossel in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]"
barrymossel in "Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 20]"
Een FPV race drone:
barrymossel in "Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2"
Een arcadekast:
barrymossel in "Mame arcadekast bouwen"
Een Home Assistant domotica systeem:
barrymossel in "Home Assistant - Show je setup"
En heb ik redelijk wat geleerd over elektronica, geluid, software, RPi's, domotica, Arduino, etc.
Ik merk wel dat ik het bouwen leuker vind dan daadwerkelijk iets doen met hetgeen ik gemaakt heb. Zo heb ik geen keihard geluid nodig op mijn balkon, vlieg ik niet met drones en speel ik geen retro games. Daarom is een hoop alweer verkocht of staat te verstoffen op zolder. Maar iets gaafs kunnen neerzetten geeft me best wel een kick en leren hoe bepaalde zaken werken vind ik ook top.
Overigens is het niet alleen bouwen wat ik kan waarderen, maar...
Ben ik bijvoorbeeld ook actief geweest met kruiden, pepers en tomaten (die ik zelf niet eens eet):
En vind ik koken leuk:
barrymossel in "Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2"
Maar op veel ben ik dus weer een beetje uitgekeken.
Dus... ik ben op zoek naar een nieuwe hobby-project en heb inspiratie nodig. Wie heeft er leuke ideeën? En laat vooral ook zien wat je zelf gemaakt of ontwikkeld hebt!
[ Voor 15% gewijzigd door barrymossel op 30-12-2020 17:16 ]