Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• SBudding
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik heb in onze nieuwe woning ons reeds bestaande Evohome systeem (On/Off) uitgebreid met een HCE80 voor de vloerverwarming. Op zich ben ik erg tevreden, maar ik zie in de kamer van mijn dochter een erg vreemd verwarmingspatroon (een radiator met HR92) terwijl het schema vast op 16,5 graad staat ingesteld. Ik zie dit patroon niet terug in andere kamers.

Iemand enig idee??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfTafm2KAPsdK0aAo0zb2apZZ08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdOSAbwOce1AMfWHZI7icgYZ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 12:32

BTS

Mijn gok:

Hr92 meet temperatuur, onder 16,5. Gaat volledig open en krijgt warmte. Gaat dicht omdat temperatuur boven 16.5 komt. En zo elke keer.

@leonbong , bedankt voor de opheldering.

[ Voor 46% gewijzigd door BTS op 30-12-2020 09:01 ]

www.highflow.nl

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33
Parameter 6 is volle kraanslag benutten.
Dat maakt niks uit.

Er zijn mensen hier op tweakers die denken dat je er dan aan/uit klep van maakt maar dat is niet zo.

Zit die hr92 eerder niet ingesloten in de hoek van de kamer of andere plek waarbij hij veel invloed heeft van warmte van radiator zelf. Waardoor je dat gekke gedrag krijgt, dat is in het bijzonder als je heel heet aanvoerwater hebt.

Ik heb dit ook in een kamer waarbij de knop nogal in de hoek zit. Daarnaast heb ik stadsverwarming met dus een aanvoertemperatuur van 70 graden. Dus radiator straalt nogal af waardoor de radiator de knop nogal beïnvloed.
Het toepassen van een losse temperatuurvoeler lost het meteen op zoals een round wireless.

[ Voor 69% gewijzigd door leonbong op 30-12-2020 09:06 ]

• SBudding
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-04-2023
Hee @leonbong, ik zal inderdaad eens een losse round wireless ophangen en kijken wat er dan gebeurt. In principe staat de radiator in het midden van de kamer, maar er hangt wel een gordijn naast wat wellicht het probleem kan veroorzaken of toch de invoertemperatuur.

Als ik het goed begrijp is het feitelijk dus een 'valse' temperatuurmeting en is het niet zo dat de kamer ook 25 graden is geworden.

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Er van uitgaande dat de HR92 juist op de thermostatische radiatorkraan is gemonteerd, kun je ook eens het volgende proberen:

1. Klik de HR92 los en neem die eraf, zodat het zwarte wieltje zichtbaar wordt.

2. Draai aan het zwarte wieltje totdat de radiatorkraan geheel is geopend.

3. Plaats de HR92 terug en klik die weer vast. Er volgt nu een calibratiecyclus, waarna de HR92 weer gebruiksklaar is.

Indien dit niets helpt kun je inderdaad ook een Round Wireless als temperatuurvoeler opnemen in de ruimte. Dat heb ik zelf op een aantal kamers ook gedaan i.v.m. aanwezige gordijnen die voor de HR92 regelaars hangen.

Een aan/uit regeling laat wel iets meer temperatuurschommelingen zien dan bij een Opentherm regeling maar niet zoals je hier laat zien.