Gedeelde beveiligingscamera met de buren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beurseplek
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
Zojuist neergestreken op het forum! Helaas heb ik zelf (nog) geen antwoord kunnen vinden.

Situatie:
Bij ons in het dorp wordt er de laatste tijd wat meer melding gemaakt van inbraak/inbraakpogingen. Tijd voor een beveiligingscamera! Nu opperde de buurvrouw het idee om gezamenlijk een camera op te hangen. Dit zou best kunnen ivm een parallel pad vanaf de straat naar beide voordeuren (gescheiden door een heg). Een enkele camera – tussen de huizen – kan beide paden makkelijk overzien.

Vraag:
Is er een beveiligingssysteem dat kan makkelijk kan worden gedeeld en waar wij beide 'admin' op zijn en evt notificaties uitstuurt naar meerdere devices. Ik ben erg gecharmeerd van bv Nest of Ring. Het onzekere voor mij is dat deze apparaten op een bepaald adres moeten worden geregistreerd. Zou dit een probleem zijn? Ik heb eigenlijk geen idee.
*ik begrijp dat er dan wel moet worden gekozen voor één van de wifi-punten.

Uitbreidbaarheid:
Het zou fijn zijn als ik in de toekomst een extra camera zou kunnen plaatsen in de achtertuin. Die zou ik dan willen koppelen aan hetzelfde systeem, maar uiteraard wil ik die beelden meer privé houden. Is het mogelijk om deze camera enkel aan mijn 'account' te koppelen? Of worden deze beelden dan automatisch zichtbaar voor de buren?

Samengevat:
Eigenlijk komen mijn vragen neer op:
- Kunnen twee (bv Nest) accounts gebruikmaken van dezelfde camera?
- Kan je camera's koppelen aan je account die op verschillende netwerken zijn aangesloten?

Bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:52
Heb je toevallig een Synology nas staan?
Met surveillance station moet je dit wel lukken, dan kun je gewoon een account aanmaken voor je buurman op een specifieke camera

https://www.broadbandbuye...ogy-surveillance-station/

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat jij wilt doen wordt erg lastig, je hebt altijd maar 1 admin, en een device kan maar aan een netwerk tegelijk hangen. Maar is waarom niet samen 1 camera systeem rond jullie huizen hangen, is zeker een stuk effectiever.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:05
Ik heb zowel Ring als Eufy gebruikt. Bij beide krijg je notifications op meerdere devices.

Ik heb nu de Eufy in gebruik en mijn vriendin en ikzelf hebben beiden een eigen account, met dezelfde permissies om de beelden te bekijken.

Hiervoor hoef je niet op hetzelfde netwerk verbonden zijn, slechts een verbinding naar internet is nodig - terwijl de beelden wel lokaal opgeslagen worden.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 16:42

Emiel1984

Made in NL

De Imou bullet gaf mij de optie om mensen toe te voegen en rechten te geven via de app.
Dit heb ik ook getest. De serie kaart werd niet herkend dus die heb ik niet kunnen controleren.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Helaas hebben wij in de buurt ook wat overlast. Vooral vandalisme.
We hebben een lift in ons blokje zitten waar zelf spiegels en schilderijen opgehangen zijn en een gedeelde boekenkast. Dat wordt beklad, vernield of in brand gestoken.

Nu ben ik even zoekende naar een goede oplossing om, liefst in de lift zelf op batterij, een ip cam op te hangen waarop meerdere buurtbewoners kunnen inloggen. In de lift is het privacy stuk namelijk het minst gevoelig. Normaliter sta je daar alleen maar te staan. Er voor raakt meteen de voorramen van bewoners om de lift heen wat ik niet netjes vind.

Heb bij ali wel een Tuya optie gezien op batterij met 30 dagen gratis cloud storage op basis van PIR. Houdt denk ik wel in batterijen iedere week weer even vervangen voor een setje verse opgeladen.

Maar ben toch benieuwd of er mensen zijn die nog betere opties weten. En een systeem wat verouderde beelden dan vanzelf weer weggooit.

Bij voorbaat onze dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-07 23:20
Voor de vraag over delen: In de app van EZVIZ camera's kan je een camera delen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 03:41
@s.butterman valt dat niet onder de VVE of anders je verhuurder.

Ik zou niet zomaar aparatuur in een lift ophangen al staan bewoners het wel toe. Je hebt ook te maken met gasten.

Privacy stukje. Ik kijk regelmatig op m’n telefoon in de lift. Of heb een gesprek je met iemand.

Camera kan naast beeld vaak ook geluid opnemen. Stel er is een stelletje aan het zoenen in de lift en dat is de dochter van de buurman. Die niet wil dat zijn dochter omgaat met de melkboer.

Ik vind het tricky

Daarnaast denk ik niet dat een WiFi cam daar zal werken. Je zit in een metalen kooi constructie. Bijna alle draadloze signalen vallen in een lift weg. Vandaar dat in de liften een intercom zit die is aangesloten op de lobby of met een alarmcentrale.
Zelf een netwerk kabeltje in de schacht hangen is ook Nogo. Dat kan en mag alleen een erkende installateur.

[ Voor 32% gewijzigd door To_Tall op 20-08-2021 19:49 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Reolink heeft gewoon een deel camera optie in de app. Dus cam ophangen toevoegen aan 1 app en delen met de ander. Veel simpeler dan dat kan haast niet.

Je kan er ook nog een SD kaart instoppen en er zijn cloud opties.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1