Aankoopadvies 2 nieuwe monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daboytommy666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 21:12
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar 2 monitoren ter vervanging van mijn huidige 23" monitor.
Ik twijfel alleen nog enorm tussen 24" of groter, b.v. 27". Maar ik vraag me af of 27" niet een beetje overkill is qua formaat van de 2 schermen naast elkaar dan.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, er is tegenwoordig zoveel keus qua monitoren 8)7 .

Wat is je budget?
Voor de 2 monitoren in totaal 400 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet bepaalde merkvoorkeuren. Maar ik had de volgende monitoren al eens bekeken.
https://tweakers.net/pric...aard-zwart/specificaties/
https://tweakers.net/pric...u-b1-zwart/specificaties/
https://tweakers.net/pric...b-00-zwart/specificaties/

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Systeem wordt hoogstwaarschijnlijk ook nog vervangen dus dat is niet direct van toepassing.
Qua gebruik is het vooral internetten, Office, administratie. Zal ze ook af en toe voor het werk gebruiken, maar dan heb ik ook geen superdure monitor nodig. Qua applicatie gebruik is dat ongeveer hetzelfde als privé gebruik.

[ Voor 3% gewijzigd door daboytommy666 op 29-12-2020 22:23 ]

Beste antwoord (via daboytommy666 op 01-01-2021 19:31)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
@daboytommy666
Je zit nu te kijken naar full-hd schermen. Om te beginnen zou ik naar een hogere resolutie gaan. Van 1080P = circa 2 miljoen pixels naar 1440P = circa 3.7 miljoen pixels.
Dus 1 enkel 1440P scherm (2560*1440) heeft bijna net zoveel schermoppervlakte als 2 full hd schermen.
Wil je naar 2 schermen dan heeft phillips mooie schermen in hun e-lijn:
https://tweakers.net/moni...BdlpijZBWtZGxubKgUW1tbCwA

pricewatch: Philips E-line 275E1S Zwart ook in 24 inch te krijgen.
Zit net boven je budget maar dat is het echt wel waard.

Om een gevoel te krijgen van hoe groot of hoe klein tekst zal zijn, moet je kijken naar de PPI (pixels per inch). Hoe hoger dit getal, hoe kleiner de pixels. Een laptopscherm heeft een heel hoog getal hier en een TV een laag getal.
Zelf heb ik 27" en 25" 1440P monitoren naast elkaar staan.
Het verschil is echt heel subtiel. Op de 25" is alles net iets kleiner en scherper maar zelf naast elkaar bijna niet waar te nemen.
Om je een beeld te geven, in word kan ik 3 a4-tjes naast elkaar zetten op 100%, dus met 2 schermen 6 in totaal.

Je zou ook kunnen kijken naar een enkel 4K scherm, die zijn goed betaalbaar en kwalitatief ook goed:
pricewatch: Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Of een ultra-wide monitor:
pricewatch: Philips E-line 345E2AE/00 Zwart

@daboytommy666 vergeet je niet te reageren? Denk dat iedereen wel benieuwd is wat je gaat doen met al dit advies.

[ Voor 13% gewijzigd door chrisborst op 31-12-2020 16:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
In plaats van twee 24" monitoren kun je ook kijken naar één 34" ultrawide. Ik werk er zelf op en dat bevalt zeer goed. Je kan je programma's dan zowel twee naast elkaar draaien, of 1 gemaximeerd/gecentreerd. Je bent daarmee wat flexibeler dan met een twee monitoren setup waar er altijd een scheiding tussen de monitoren zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Kwam hier om hetzelfde als bovenstaande te zeggen: ik zou ook kijken naar 1x 3440x1440 Ultrawide ipv 2x 1080p.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
pirke schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:20:
In plaats van twee 24" monitoren kun je ook kijken naar één 34" ultrawide. Ik werk er zelf op en dat bevalt zeer goed. Je kan je programma's dan zowel twee naast elkaar draaien, of 1 gemaximeerd/gecentreerd. Je bent daarmee wat flexibeler dan met een twee monitoren setup waar er altijd een scheiding tussen de monitoren zit.
Het is maar hoe je het ziet. Als je 2 monitoren hebt, kun je met de Windows-sneltoetsen super gemakkelijk ieder scherm in 2 delen, dus heb je 4 programma’s/verschillende documenten.

Beetje zonde van 34” om dat maar in 2 te kunnen delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
White Feather schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:41:
[...]

Het is maar hoe je het ziet. Als je 2 monitoren hebt, kun je met de Windows-sneltoetsen super gemakkelijk ieder scherm in 2 delen, dus heb je 4 programma’s/verschillende documenten.

dat kan tegenwoordig wel met 1x een ultra wide, maar ik heb het geluk dat ik soms mag werken op een 34" ultra wide curved of 2 losse 24"monitren, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar dual display maar dat is een kwestie van smaak denk ik :)

waarom kies je niet voor 2x zoiets:
pricewatch: Iiyama ProLite XB2474HS-B2 Zwart

dan ben je voor weinig geld klaar, zijn prima schermen. Absoluut niet fancy maar wel DP, HDMI en VGA en deze variant is in hoogte verstelbaar dat is wel handig vind ik

[ Voor 21% gewijzigd door Reloader op 30-12-2020 10:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
@daboytommy666
Je zit nu te kijken naar full-hd schermen. Om te beginnen zou ik naar een hogere resolutie gaan. Van 1080P = circa 2 miljoen pixels naar 1440P = circa 3.7 miljoen pixels.
Dus 1 enkel 1440P scherm (2560*1440) heeft bijna net zoveel schermoppervlakte als 2 full hd schermen.
Wil je naar 2 schermen dan heeft phillips mooie schermen in hun e-lijn:
https://tweakers.net/moni...BdlpijZBWtZGxubKgUW1tbCwA

pricewatch: Philips E-line 275E1S Zwart ook in 24 inch te krijgen.
Zit net boven je budget maar dat is het echt wel waard.

Om een gevoel te krijgen van hoe groot of hoe klein tekst zal zijn, moet je kijken naar de PPI (pixels per inch). Hoe hoger dit getal, hoe kleiner de pixels. Een laptopscherm heeft een heel hoog getal hier en een TV een laag getal.
Zelf heb ik 27" en 25" 1440P monitoren naast elkaar staan.
Het verschil is echt heel subtiel. Op de 25" is alles net iets kleiner en scherper maar zelf naast elkaar bijna niet waar te nemen.
Om je een beeld te geven, in word kan ik 3 a4-tjes naast elkaar zetten op 100%, dus met 2 schermen 6 in totaal.

Je zou ook kunnen kijken naar een enkel 4K scherm, die zijn goed betaalbaar en kwalitatief ook goed:
pricewatch: Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Of een ultra-wide monitor:
pricewatch: Philips E-line 345E2AE/00 Zwart

@daboytommy666 vergeet je niet te reageren? Denk dat iedereen wel benieuwd is wat je gaat doen met al dit advies.

[ Voor 13% gewijzigd door chrisborst op 31-12-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

27'' went wel. Het is lekker ruim, maar overkill zou ik het niet willen noemen. 1080p is wel wat krapjes op dat formaat. Ik zou kiezen tussen óf 2x 24'' en 1080p óf 2x 27'' en 1440p.

Ik zie dat je niet per se wil gamen, dus dan zou ik met jouw budget naar deze kijken:
pricewatch: AOC Q27P1 Zwart

edit: of die Philips hierboven door @chrisborst wordt genoemd. Die is qua scherm iets beter, hoewel ik me afvraag of jij met jouw gebruik daar heel veel van gaat merken. De AOC die ik noem heeft een wat beter verstelbare voet.

[ Voor 24% gewijzigd door Clush op 30-12-2020 11:23 ]

... not as I do.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17
White Feather schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:41:
[...]

Je kan ook snappen naar een kwadrant, dus 4 programma's/documenten kun je prima tegelijkertijd open hebben op 1 ultrawide.

21:9 is gewoon een erg fijn formaat, ik wil zelf in ieder geval niet meer terug. Maar het is een kwestie van smaak, ieder z'n ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
pirke schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:51:
[...]

Je kan ook snappen naar een kwadrant, dus 4 programma's/documenten kun je prima tegelijkertijd open hebben op 1 ultrawide.

21:9 is gewoon een erg fijn formaat, ik wil zelf in ieder geval niet meer terug. Maar het is een kwestie van smaak, ieder z'n ding.
Ik heb links een 32” 4K, rechts een 27” 1440p en er onder mijn laptop 13” 1080p.

Ik werk veel met Excel en dan vele kolommen en veel sheets tegelijk open, heerlijk zo met deze hoeveelheid ruimte.

Ik heb zitten kijken, toen ik de 32” nog niet had, naar een 34” ultrawide maar was toch vooral op zoek naar meer oppervlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daboytommy666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 21:12
Iedereen bedankt voor het meedenken en alle tips.
Het worden 2 monitoren van 27". Deze zullen aan een bureau monitorsteun vastgemaakt worden.

Ik heb gekozen voor de onderstaande:
https://tweakers.net/pric...-e-line-275e1s-zwart.html

[ Voor 141% gewijzigd door daboytommy666 op 01-01-2021 19:31 ]

Pagina: 1