Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc upgrade checken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-11 20:54
hoogst tijd voor een nieuwe pc. hij is nog wel vlot maar het is een pre-built die ik verder heb geupgrade dan praktisch is (fan direct aan molex connector gesoldeerd, halve hdd cage eruit gehaald met de slijptol omdat de gpu niet paste etc.) ben van plan dit te halen.

[mbr]*knip* externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch[/]
excuus. hieronder via die manier

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 152,94€ 152,94
1MoederbordenMSI MAG B460M Bazooka€ 90,65€ 90,65
1BehuizingenAntec P5€ 47,59€ 47,59
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-2666C19D-16GIS€ 63,85€ 63,85
1VoedingenSeasonic S12III 550W€ 48,90€ 48,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,93

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
het systeem wordt vooral gebruikt als werkmachine. denk hierbij aan word, excel en boekhoudsoftware maar ook software zoals altium designer, matlab en verschillende IDE's. ook wil ik er af en toe een game op spelen maar dit zijn alleen oudere en lichtere spellen zoals borderlands, minecraft en jackbox

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zat zelf te denken aan zo'n 400 euro (blijf een student) aangezien ik een aantal onderdelen meeneem

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
randapparatuur is al goed. heb een logitech draadloos toetsenbord en muis set en 2 philips full hd schermen op een arm. die ga ik gewoon door met gebruiken

de volgende componenten wil ik meenemen:
MSI r9 270x 2gb gaming x OC
kingston a400 480gb ssd
antec earthwatts ea-500d 500w 80plus voeding

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een nieuwe processor, redelijke case, nieuw mobo en een zwik ram voor multitasken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil een minitower pc case zonder window die stoffilters bij de intake heeft. voor de rest vooral goedkoop

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
ik heb mijn lijstje al samengesteld maar is enige tijd geleden dat ik voor het laatst dit heb gedaan. vraag of jullie iets raars opvalt dat ik het niet moet doen of dat ik op punten nog kan verbeteren.
case heb ik uitgezocht vanwege formaat, lage prijs, afneembaar stoffilter, 2 meegeleverde fans en geluidsdemping. cpu-mobo combo vanwege msi cashback christmas (toch weer 50 eu) en ram weer vanwege prijs.

[ Voor 33% gewijzigd door Jeroenk691 op 29-12-2020 22:05 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:46
je ram snelheid gaat niet op dit bord.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:01
10 jaar oude voeding met antieke spanningsregeling wil je niet hergebruiken icm nieuwe hardware.

• Jeroenk691
scherp. heb de ram aangepast.
zal eens kijken naar een andere voeding die erbij past

• Jeroenk691
heb hem even aangepast en denk dat hij zo wel klaar is. bedankt voor de hulp

• Uszka
Je pakt de slechtste Seasonic ooit en het is niet eens een echte Seasonic. MWE Bronze V2 is een betere keuze of pricewatch: Corsair TX550M V2 als je nog eens een leuke videokaart upgrade wil doen.

• Jeroenk691
hmmm ja die corsair is meteen een stuk duurder omdat hij modulair is wat niks uitmaakt aangezien de case geen window heeft. zit dan zelf meer te neigen naar deze (ook een beetje vanwege merktrouw, geef ik eerlijk toe) https://tweakers.net/pric...nic-core-gold-gc-500.html

en puur uit nieuwsgierigheid, waarom is die seasonic de slechtste ooit? eigenlijk heb ik tot nu toe alleen nog maar gekeken naar power ratings en of het een goed merk is. nooit specifiek naar modellen en seasonic staat normaliter erg hoog aangeschreven

edit:
en mezelf kennende upgrade ik mijn gpu op het moment dat ik goedkoop een tweedehandse kan krijgen. gebruik toch niet zoveel kracht ervan want game amper en de zwaardere software die ik draai heeft meer voordeel van een snelle cpu

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroenk691 op 29-12-2020 22:35 ]

• Uszka
Merkentrouw is het slechtste wat je kunt doen. Elk merk heeft goede en slechte voedingen in het assortiment en Seasonic heeft heel veel oninteressante voedingen. S12III is van lage kwaliteit, heeft een ongewone spannigsregeling, presteert matig, is luid (zoals alle Seasonics, zeker als ze aan de bak moeten) en kwam 5 jaar te laat. Core Gold heeft een downgrade platform van de Focus Plus Gold en als er een voeding was met problemen dan was het de Focus plus Gold wel. Wat het hogere segment betreft geven Seasonic en Seasonic based voedingen de meeste problemen met de nieuwste videokaarten. Nee, Seasonic is niet meer wat het geweest is. Ze vertrouwen meer op de bekendheid van het merk dan dat ze interessante producten maken.
Pagina: 1