Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoCarnifex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:34
Mijn oude trouwe R-D1 is er mee opgehouden :'-(

Mijn camera legt alleen nog puur zwart als beeld vast. Sluiter e.d. werken nog, ook in bulb krijg ik geen beeld buiten puur zwart. SD kaart uitlezen op computer geeft ook volledig zwart, dus het ligt niet aan het scherm/uitlezen op de camera, de vastlegging is gewoon 100% zwart.

Ik heb al nieuwe batterijen geprobeerd, en andere SD cards, maar helaas...

Ik snap dat deze camera al oud is (2004, het is er een van de eerste 3000 die gemaakt zijn), maar als er nog iemand is die deze mogelijk een tweede leven kan geven zou dat mooi zijn. Ondanks de weinige MPs wel altijd mooie plaatjes uit kunnen halen.

Dus als iemand via via iemand kent die nog iets van leven in deze camera kan brengen: GRAAG.

Ik zet 'm liever nog niet te koop als defect/voor-de-knutselaar. Ik denk dat buiten wat 'kenners' er ook weinig interesse is een een defect toestel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoCarnifex
Yeps, toch thanks, en daarom al een nieuwe batterij geprobeerd, al vermoedde ik dat het dat niet was. Want de camera valt niet uit, en als ik de lens eraf haal zie ik de shutter ook netjes open/dicht gaan. Als de batterij inderdaad bijna leeg is wil de camera nog wel eens de shutten open/dicht doen, dus je hoort een klik, maar dan valt 'ie tijdens het schrijven uit, en zie je de wijzertjes ook wegdraaien omdat de batterij er mee stopt.

"If the battery is not the cause, professional attention is required."
Tja, da's best lastig voor zo'n exotisch oud beestje zoals deze. Als ik niemand kan vinden die hier ooit iets mee gedaan heeft is 't een dure baksteen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 13:33
https://rangefinderforum.com/forums/showthread.php?t=121913
Ik vond dit draadje nog.
Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat ze alleen nog maar gerepareerd kunnen worden in Amerika. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Misschien kun je via Japan Camera Hunter erachter komen of het ook nog mogelijk is in Japan.

*edit*
Gevonden. Stond in een advertentie op Marktplaats. Misschien weet de verkoper meer. https://www.marktplaats.n...r-d1.html?previousPage=lr

[ Voor 25% gewijzigd door Kwintessens op 30-12-2020 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoCarnifex
Mservice stuurde me door naar Epson NL, Epson NL stuurde me naar Mservice. Jammer.

Kwintessens, ik heb inderdaad contact opgenomen met JCH, daar krijg ik nog een inhoudelijke reactie van.

Ik zal die van marktplaats ook even mailen. Thanks!