Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt hoofdzakelijk gebruikt voor de administratie (MS Office).
Wat is je budget?
Vrij ruim, vanaf een 400,- tot 500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, die verkast hooguit een keer van het bureau boven naar de eetkamertafel beneden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Onze Thoshiba heeft na een jaar of 8 z’n beste tijd wel gehad. We zoeken een laptop met een goed toetsenbord, scherm rond de 15”, genoeg werkgeheugen. Het probleem is een beetje de CPU. Nu hebben we een i5, iets overbemeten voor wat we er nu mee doen, maar daardoor heeft die het wel lang uitgehouden.
Ik denk dat een Pentium of i3 genoeg moet zijn, als er maar genoeg werkgeheugen in zit.
Zoals gezegd, ik zit er een beetje mee welke CPU ik moet pakken.
We zijn best verwend met de i5, maar naar mijn idee voldoet een nieuwere i3 nu ook, misschien zelf een Pentium.
Het moet wel een beetje robuust model zijn, en toch wel in de verkoop gegaan de afgelopen maanden.
Ik had zelf al zitten kijken naar HP (15s serie) en Lenovo (IdeaPad 3 serie).
Om precies te zijn de HP 15s-fq1008nd en de IdeaPad 3 15IIL05.
Van de laatste is ook een AMD Ryzen 3versie te verkrijgen, die is een paar tientjes goedkoper (waarom zou iemand voor 1 van beide kiezen).
Voordeel van de Lenovo is 8GB/256GB.
Iemand nog een ander idee?
De laptop wordt hoofdzakelijk gebruikt voor de administratie (MS Office).
Wat is je budget?
Vrij ruim, vanaf een 400,- tot 500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, die verkast hooguit een keer van het bureau boven naar de eetkamertafel beneden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Onze Thoshiba heeft na een jaar of 8 z’n beste tijd wel gehad. We zoeken een laptop met een goed toetsenbord, scherm rond de 15”, genoeg werkgeheugen. Het probleem is een beetje de CPU. Nu hebben we een i5, iets overbemeten voor wat we er nu mee doen, maar daardoor heeft die het wel lang uitgehouden.
Ik denk dat een Pentium of i3 genoeg moet zijn, als er maar genoeg werkgeheugen in zit.
Zoals gezegd, ik zit er een beetje mee welke CPU ik moet pakken.
We zijn best verwend met de i5, maar naar mijn idee voldoet een nieuwere i3 nu ook, misschien zelf een Pentium.
Het moet wel een beetje robuust model zijn, en toch wel in de verkoop gegaan de afgelopen maanden.
Ik had zelf al zitten kijken naar HP (15s serie) en Lenovo (IdeaPad 3 serie).
Om precies te zijn de HP 15s-fq1008nd en de IdeaPad 3 15IIL05.
Van de laatste is ook een AMD Ryzen 3versie te verkrijgen, die is een paar tientjes goedkoper (waarom zou iemand voor 1 van beide kiezen).
Voordeel van de Lenovo is 8GB/256GB.
Iemand nog een ander idee?
Live from Denmark