Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop advies voor Gaming/3D modeling en game development

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SirWhiteBeard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal vooral gebruikt worden voor gaming en gamedevelopment, denk hierbij aan Blender 3D, Unity 3D en Adobe CC

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb als budget 2500 euro in gedachte, echter zijn 2 componenten op het moment erg lastig te verkrijgen (CPU en GPU) hiervoor heb ik uiteraard rekening gehouden met wat speling, maar mocht er een goedkoper alternatief zijn voor bijvoorbeeld de voeding, moederbord of ramgeheugen zijn suggesties altijd welkom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een compleet nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik het totaal plaatje onderin wel redelijk compleet heb, echter kwam ik erachter dat de AMD Ryzen 5900x zonder stockcooler komt, hiervoor zoek ik dus nog een component, ook vroeg ik me af of de 2 coolers die met de case nodig voldoende zijn voor alle hardware. Ik heb hier zelf weinig ervaring mee gezien ik altijd gebruik heb gemaakt van de stockcoolers bij mijn CPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek, echter probeer ik altijd wel rekening te houden met de wat bekendere merken (Gigabyte, MSI, Corsair)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB is allemaal geen vereiste, mocht het er toevallig op zitten is dat geen probleem

Ga je overklokken?
Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee en het zal dan ook niet op de korte termijn gebeuren. Wellicht dat dit iets is waar ik me in de toekomst in zal verdiepen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk voornamelijk vragen over specifieke componenten. Zoals bijvoorbeeld hierboven al vermeld, hoe zit het met de fans in de case en de fan voor het CPU, een andere vraag die ik heb gaat over het uitbreiden van het RAM geheugen, momenteel staat er 2x 16GB in mijn lijstje, mocht ik willen upgraden is het dan simpelweg een kwestie van nog een identiek setje bestellen? Ook vroeg ik me af hoe het zit met de voeding, de 1000WATT die nu in mijn lijstje staat, is dat voor de rest van de hardware een vereiste, of zou een 750WATT voeding ook voldoen?

Mocht ik ergens nog grandioos in de mist gaan wat betreft mijn keuze in componenten, laat het me dan weten. De build is zeker niet set in stone. Op het moment heb ik een order uit staan voor de GPU en het CPU, echter zijn deze zoals bekend ontzettend lastig te verkrijgen.

Alvast ontzettend bedankt voor alle tips en reacties!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Boxed€ 604,40€ 604,40
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 170,94€ 170,94
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10G€ 882,09€ 882,09
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda Compute 3,5", 2TB€ 65,-€ 65,-
1BehuizingenCorsair 4000D Tempered Glass Zwart€ 67,90€ 67,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2Z3200C16€ 142,90€ 142,90
1VoedingenCorsair RM1000i€ 205,10€ 205,10
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.263,33