rare fonts + kleuren Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lich
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-07 18:38
Hi,

Attached fonts die ik op dit moment zie. PC ook geformatteerd maar probleem blijft. Daarnaast zijn de kleuren ook niet prettig om naar te kijken.

Ik heb een andere GPU en scherm geprobeerd, maar dat hielp ook niet.

Iemand een idee wat hier aan de hand is, en hoe dit op kan worden gelost?

Zowel Windows als Nvidia zijn up to date.

Thanks.

Richard
Windows 10
GTX 1070

AttachedAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/va-PHeBZFiIuNR-h9oOm8jxXBHk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3L85scW162DGPhXt4rowBMpy.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAOtrlxfuvK47OYMssTtoUkFppk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uNHQecnLLjCiJ3xtuqVci35W.png?f=user_large

Beste antwoord (via lich op 30-12-2020 15:31)

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 08:40

iambig

* z.o.z *

(jarig!)
Het lijkt dat ClearType uit staat.
Dan krijg je dit.
Even op Start klikken en op je toetsenbord "cleartype" typen, dan "ClearType-tekst aanpassen" uitvoeren.

NEE: dit is geen signature...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Laatst online: 03-10 21:27
Waar zie je de problemen allemaal? Van wat ik nu zie op je plaatjes lijkt het bij gmail/browser te zijn. Als je het alleen bij gmail / google websites heb zou ik kijken of er iets in de instellingen daar iets aan staat van lettertype, lettergrootte of een instelling voor slechtziende mensen. Is het op elke website zou ik kijken of je zoom goed ingesteld staat en op in de instellingen van de browser lettertype, lettergrootte of een instelling voor slechtziende mensen aan staat. Of probeer een andere browser en kijk of het probleem nog aanwezig is. Volgens mij worden de settings ook gedownload bij het inloggen bij bepaalde browsers. Is dit bij meer programma's dan zou ik kijken in de Windows instellingen of je resolutie goed ingesteld staat en of zoom op 100% staat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 08:40

iambig

* z.o.z *

(jarig!)
Het lijkt dat ClearType uit staat.
Dan krijg je dit.
Even op Start klikken en op je toetsenbord "cleartype" typen, dan "ClearType-tekst aanpassen" uitvoeren.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lich
  • Laatst online: 10-07 18:38
Het is idd ClearType. Vreemd dat het vinkje uit stond.

Thanks!