Epson EH-TW 740 beamer geeft geen beeld via Marantz NR1506

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 18:09
Mijn vraag past wel bij deze topic.

Ik heb een Marantz 1506. Ik heb mijn ziggo box, ps4 en Android box hierop aangesloten en de video out naar mijn tv. Ik gebruik dit al jaren en het werkt perfect.

Nu heb ik Epson EH-TW 740 beamer gekocht. Nu haal ik de HDMI kabel uit mijn tv en stop in deze in de beamer. Zodra ik dat doe stop het geluid en ik zie ook geen beeld op mijn beamer. Weet iemand waarom dit komt en wat zou een oplossing kunnen zijn. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Feroz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:26:
Mijn vraag past wel bij deze topic.
Topics kicken en kapen is niet netjes en niet toegestaan. Bij deze de posts naar een apart topic afgesplitst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Oh sorry ik dacht dat er al een tijdje niet op gereageerd was en het wel erbij paste. Mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Hot swapping kan de handshake tussen amp en tv/beamer beëindigen. Audio synct aan het beeld dus dat valt ook uit. Zet je apparatuur uit, sluit aan zoals gewenst en zet het daarna weer aan. Ook beter voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Helaas dat heb ik geprobeerd. Alles uit dan eerst beamer aan en dan de rest of de rest eerst aan en dan de beamer. Heel vreemd is dan als ik de HDMI kabel uit de beamer haal ik dan ook meteen weer geluid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Heb nu mijn ziggo box meteen op de beamer aangesloten en dan zie ik wel beeld, maar hij maakt een hard piepend geluid. Als ik mijn laptop erop aansluit dan is het geluid en beeld wel goed.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat het met de instellingen van de beamer heeft te maken. Helaas zie ik nergens opties die ik kan aanpassen. Ik zie wel in het boekje staan "HDMI (audio wordt alleen door PCM
ondersteund)", misschien dat ik dit op mijn apparaten zou moeten aanpassen.

[ Voor 17% gewijzigd door Feroz op 29-12-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
Na zoveel testen ben ik erachter dat het waarschijnlijk aan de hdmi kabel of koppelstuk ligt. Ik had speciaal een hdmi koppelstuk gekocht om de hdmi kabel van mij tv te verlengen naar mijn beamer met een 3 meter hdmi kabel Link.

Nu heb ik er een 1 meter kabel met dat koppelstuk aan gehangen en dan doet hij het gewoon. Het vreemde is dat als ik de 3 meter en 1 meter kabel met de koppelstuk aansluit op mijn laptop als test, dat hij het dan wel gewoon doet. Heel vreemd verhaal dus.
Pagina: 1