Kruidvat dongle

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 16:18
Bij Kruidvat ligt nu een dongle in de aanbieding voor 14,99 Euro.
Ze noemen het een stream & cast tv dongle.
Verdere info ontbreekt.
Iemand enig idee?
Of toch maar de Chromecast?

Beste antwoord (via pejoar op 30-12-2020 12:33)

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YT-ZBEhDyI73bcSJgyOd5y6ZOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJqGR5zFBRHsWI0kWaJHsBrQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngReGGrpa8gI0bvyvAwLEn-Yli8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NHqhpE5CKVAd2xbIFBHp5QF.jpg?f=fotoalbum_tile

Toch adverteren ze gewoon met Netflix en YouTube.

Maar de review bij bol is duidelijk: alleen scherm delen

https://www.bol.com/nl/p/...-dongle/9200000130363519/

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik zeg kopen en we zien je review graag tegemoet

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Bedoel je dit product? https://www.kruidvat.be/nl/stream-cast-tv-dongle/p/5158056
Dat is geen chromecast, er staat duidelijk het merk "TMC" in beeld. Ik zou er in elk geval geen geld aan uitgeven en gewoon een chromecast kopen. Kwaliteit moet je niet verwachten (want: prijs). Er zijn weinig reviews van te vinden behalve eentje op bol en die is niet positief.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Altijd een chromecast nemen als minimum voor een streaming device, nooit met minder genoegen nemen.

Stel je koopt dit, loop je toch met een mindere product gebruik te maken waardoor je binnen een bepaalde tijd toch wel een chromecast neemt of Android TV/Apple TV/HTPC. Doe het dan gewoon in 1x goed. Chromecasts gaan over het algemeen ook gewoon lang mee.

Zelfs een HDMI kabel van de Action en dan hele tijd aansluiten met je laptop is een betere oplossing dan dit.

[ Voor 10% gewijzigd door polopolo150 op 29-12-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben altijd een beetje sceptisch over dit soort producten van winkels als de Kruidvat. Het is weliswaar goedkoop, maar vaak laat de support en de softwareondersteuning de wensen over.

Een Google Chromecast wordt waarschijnlijk nog wel even ondersteunt en voorzien van Software-updates. Ook is de community gewoon groter dan bij z'n obscure stick waar deze vaak niet bestaand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 28-04 15:38
Ik gok dat dat een simpele Miracast dongle is. Daarmee kun je alleen je scherm casten en werkt dus totaal anders dan een chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:44
Het logo lijkt verrekte veel op een echte chromecast.

Maar koop hem niet, je gaat idd alleen een scherm deel functie krijgen, even Netflix of Spotify casten zit er niet in met deze kruitvat dongel. Ik snap ook niet waarom de kruitvat dit ding verkoopt, iedereen koopt zo'n ding in de veronderstelling Netflix enzo mee te kunnen afspele, wat dus niet werkt. Mag je weer terug naar de winkel om je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 28-04 15:38
Ik kom als ik op iedereens favoriete Chinese winkel rondklik op deze veel lijkende dongle uit..

"Mirascreen g2" is denk ik de echte naam :P

[ Voor 13% gewijzigd door Groentjuh op 29-12-2020 23:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YT-ZBEhDyI73bcSJgyOd5y6ZOQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJqGR5zFBRHsWI0kWaJHsBrQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngReGGrpa8gI0bvyvAwLEn-Yli8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NHqhpE5CKVAd2xbIFBHp5QF.jpg?f=fotoalbum_tile

Toch adverteren ze gewoon met Netflix en YouTube.

Maar de review bij bol is duidelijk: alleen scherm delen

https://www.bol.com/nl/p/...-dongle/9200000130363519/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-04 18:51
Voor 15 euro wil ik nog wel eens wat proberen naast de chromecast die ik heb.
Helaas........ Het wifisignaal doet het wel maar het HDMI gebeuren is zo dood als een pier, krijg dus geen beeld met verdere info over het maken van connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanyaT
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-03-2021
Hi,

Ik heb net de TMC dongle meegenomen bij de Kruidvat. Hangt nu keurig te bungelen aan de achterkant van de TV en geeft een beginscherm aan met een SSID en een wachtwoord.
Kan met mn iphone contact maken, maar vervolgens alleen geluid streamen en beeld blijft achter wanneer ik iets via een app of safari doe. Als ik mn eigen video's afspeel via Foto's doet alles het wel, dus is eerder een probleem van mn telefoon dan de dongle.(Heb ditzelfde probleem met alleen audio ook op de smarttv 's van vrienden namelijk) Mn laptop maakt wel verbinding met het bijbehorende WiFi signaal maar geeft vervolgens geen opties om te streamen via Netflix.

Enige wat ik me afvraag, is het mogelijk om de dongle WiFi met mn eigen WiFi te koppelen? :/ Misschien kan dit helemaal niet. Ik ben niet super technisch. Hopelijk weet een van jullie me meer te vertellen.

En eens hoor, dit was meer een experimentele koop uit nieuwsgierigheid dan dat ik kwaliteit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
maakt deze dongle een eigen wifi netwerk aan? dan niet.

maar ik zou wegblijven bij deze rommel, en gewoon die 2 tientjes meer besteden aan een fatsoenlijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patuljak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-04-2021
Die bril moet je niet kopen.
Heb dat ding ook gekocht.

Zeer spijtig dat Kruidvat dit durft te verkopen.

Hangt aan de tv. Heeft al eens gewerkt maar niet lang. YouTube kan je naar de tv streamen maar geluid en beeld matchen niet.

Nu hangt het er aan maar kan niet resetten en wil niet verbinden.

Brol van Kruidvat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SabjeG
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-09-2021
Nou dat ding afgelopen december gekocht. Met de bedoeling om dingen te bekijken op mijn smart tv (een redelijk oude waarop je alleen netflix en YouTube kan bekijken) om Disney + en spotify mee af te spelen. Eerst bij een iets oudere geprobeerd dat is al helemaal geen aanraden. Met de conclusie dat andere tv’s voor het jaar 2015 en geen smart tv niet te gebruiken zijn met dit ding. Vervolgens heb ik op de smart tv het nog een keer geprobeerd. Uiteindelijk verbindende deze wel. Maar speelt hij een video af als een plaatje met geluid. Waar je natuurlijk ook niks aan hebt. Waardeloos ding! Heb hem nog wel online moeten bestellen omdat hij in de winkels nergens meer te krijgen was. Hij doet niet wat hij belooft en is echt niet het geld waard of je moet het dingen willen gebruiken om foto’s op de tv te laten zien via je telefoon dan doet ie het perfect maar meer dan dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
bedankt voor het reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:32

4POX

Everybody is wired

Als dit een miracast gebaseerd apparaat is. Dan is er zeker een gebruik voor.

Ik gebruik een miracast met een kabel in de klas. Ik heb niet altijd zin in om mijn laptop mee te nemen. Ik gebruik nu mijn telefoon als ik iets interactief wil doen met mijn leerlingen.

De uitvoering met een kabel kost 5 euro. Als dit apparaat een HDMI->VGA converter ondersteunt zou ik zeker leuk vinden. Nu wordt ik nog beperkt door de lengte van de kabel. En waar de aansluiting van de televisie/projector zit.

Werk je in het onderwijs of geef je op locatie presentaties. Dan is dit zeker een leuk ding voor jouw telefoon/tablet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clare
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 31-01-2022
TanyaT schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:52:
Hi

Enige wat ik me afvraag, is het mogelijk om de dongle WiFi met mn eigen WiFi te koppelen? :/ Misschien kan dit helemaal niet. Ik ben niet super technisch. Hopelijk weet een van jullie me meer te vertellen.

En eens hoor, dit was meer een experimentele koop uit nieuwsgierigheid dan dat ik kwaliteit verwacht.
Bovenin staat een code. ###.####.####.# dat moet je in je webbrowser intypen. Daarna maakt hij contact met je wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:29
Deze heb ik vandaag gekocht bij de Aldi (lag afgeprijsd in de vitrine). Het lukt mij niet om de beloofde functies te gebruiken. Maar hij doet het wel als render device voor dsaudio/audiostation van de synology. Mits ik daar de app voor gebruik. Voor die ene euro ga ik niet klagen. Als je echter wilt kunnen wat op de verpakking staat koop dan maar een chromecast van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pejoar
Ik heb de google chromecast gekocht met afstandbediening.
Werkt perfect met Youtube en Apps als Viaplay en Amazon.
Echt een heel handig ding!
Pagina: 1