Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-01-2021
Ik wil graag opnemen vanaf oude videobanden van een AKAI video cassette recorder naar Studio 12 op mijn pc met Windows 10.
Ik krijg een foutmelding in Studio 12: "er is geen geldig invoersignaal gevonden. controleer de kabels".

Ik heb de volgende verbinding gelegd vanaf AKAI: scartstekker achterin AKAI in VCR decoder.
Deze scart schakelaar op out gezet. Hieraan vast gekoppeld driekleurige tulpstekkers.
Deze tulpstekkers verbonden aan een Grabber EW3707 . Deze Grabber met USB verbonden aan de pc.
PS: aan de Grabber hangt nu een losse ronde zwarte stekker. (S video?)
Zodra ik de verbinding maak, krijg ik twee keuzes onder opnamebron bij de setupopties:
Dit zijn de keuzes "Polaris Video Capture" en "DV-camcorder"
Bij opnameformaat kan ik bij standaardwaarden kiezen uit AVI of MPEG-1/2.
Wat ik ook kies, het lukt niet.
Studio 12 reageert wel op het inpluggen van de Grabber, want normaal gesproken krijg ik bij opnamebron de
volgende keuzes: DV of MPEG-1/2.
Wie heeft een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04
Schakelaar Scart op IN zetten? Bij dat soort pluggen is het maar net hoe ze IN en OUT bedoelen en t.o.v. welk apparaat.
Heb je wel beeld als je de VCR op een TV aansluit?

[ Voor 17% gewijzigd door JukeboxBill op 29-12-2020 17:55 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Bedankt Jukebox. Ja ik heb wel beeld op mijn tv. Ik gebruik hiervoor de andere uitgang op de achterzijde van de AKAI recorder (aansluiting genaamd "tv"). Hiervoor gebruik ik een kabel, die aan beide einden een scartaansluiting heeft, zonder keuze in en uit.

Ik heb nu geswichted van out naar in en ook geswitched van aansluiting aan de achterzijde van de AKAI.
Het geeft telkens dezelfde fout: "er is geen geldig invoersignaal gevonden. controleer de kabels".

Wanneer ik normaal gesproken mijn JVC camcorder aansluit op de pc, gebruik ik altijd een aansluiting DV, deze stekker in de pc is u vormig en dicht aan de bovenkant. Hierbij lukt het ook niet via een USB poort, zoals nu gebruikt.
Heb jij of iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37
sluit de scart die nu naar de grabber gaat, eens aan op de uitgang die je nu voor je tv gebruikt. de tv heb je voor dit doel helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Dankje Nachtnet. Ik heb dit reeds geprobeerd, helaas. Ik gebruik de tv niet wanneer ik op wil nemen naar studio op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Wie kan mij nog een oplossing aandragen?
Zit met de handen in het haar met bovenstaand probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Moet je niet die svideo aansluiting ook gebruiken?
Met zoiets?
https://www.allekabels.nl...r2E5HZHBBy8RoCIJsQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Misschien een open deur, maar omdat het niet in je topic staat, gooi ik het toch maar even hier neer.
Heb je de drivers van de Ewent wel geïnstalleerd? En heb je het capture programma, wat bij de Ewent wordt geleverd, al geprobeerd? Eventueel ook nog de laatste software van Ewent ophalen.

@def1987 S-video en composite (gele plug) samen gebruiken is niet nodig. Het is de ene of de andere. Over beiden gaat een beeld-signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door JukeboxBill op 29-12-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Zou dat de oplossing zijn Def? Dan moet ik dus nog een losse kabel voor de s video bestellen en een andere scart met s video aansluiting. Kijken waar ik die losse kabel kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Ben wel bezig geweest met installatie van Ewent, maar heb dit verder niet gebruikt. Moet ik dan het captureprogramma gebruiken om op te nemen in plaats van Pinnacle Studio 12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Wat voor een recorder heb je dan precies, want als dit een normale VHS variant is zal deze normaal gesproken alleen een composiet signaal uitvoeren, s-video is vaak voorbehouden aan S-VHS spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Nielson, het is een Akai video casette recorder er zit een vhs band in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Jan Jaep schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:08:
Ben wel bezig geweest met installatie van Ewent, maar heb dit verder niet gebruikt. Moet ik dan het captureprogramma gebruiken om op te nemen in plaats van Pinnacle Studio 12?
Pinnacle Studio 12 is al vrij oud, ze zijn nu aan versie 24 toe. Het kan zijn dat die oude versie niet overweg kan met nieuwere hardware. Maar eerlijk gezegd is dat een beetje gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je dit achterin geprikt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHvEE6fBHlbpk0BxnFj0aV34oqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YuDKbMbwFUrzXqV2yNYdx9ny.png?f=user_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Jan Jaep schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:14:
Nielson, het is een Akai video casette recorder er zit een vhs band in.
Welk type?? Graag wat meer info.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Ja, maar er zit geen aansluiting voor de S kabel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

VHS om zetten (kopiëren) gaat nog steeds het gemakkelijkst met een S-VHS recorder ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Bij de grabber zit software. Ga die eerst eens installeren en kijken of je daar wel beeld hebt.
Zie https://www.ewent.com/nl-nl/video-grabber-usb-2-0-ew3707 voor de download.
Stapje bij stapje troubleshooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Will_M schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:18:
VHS om zetten (kopiëren) gaat nog steeds het gemakkelijkst met een S-VHS recorder ;)
Maakt niet uit. Composiet en S-VHS maakt geen verschil in hoe makkelijk het is. Wel de juiste spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Koop voor 20 euro op marktplaats zo'n HDD/DVD recorder. Sluit de VCR daarop aan en neem de tapes op naar DVD. Rip deze DVD's op je PC naar mp4. Importeer die in je videoeditting tool en doe daar je editting.

Scheelt je een hoop ellende met dit soort importeer acties. Zeker met het synchroon krijgen van audio en eventuele BOB/Weave en interlacing settings. Dit vanuit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Dit is een hq vhs. Dus ik moet op zoek naar een s vhs recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Microkid schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:20:
[...]

Maakt niet uit. Composiet en S-VHS maakt geen verschil in hoe makkelijk het is. Wel de juiste spullen :)
Macrovision 'zooi' voorkomt vaak dat je van VHS naar iets anders gaat.... S-VHS snapt niet veel (lees: niks) van Macrovision :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

xAn52 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:20:
Koop voor 20 euro op marktplaats zo'n HDD/DVD recorder. Sluit de VCR daarop aan en neem de tapes op naar DVD. Rip deze DVD's op je PC naar mp4. Importeer die in je videoeditting tool en doe daar je editting.

Scheelt je een hoop ellende met dit soort importeer acties. Zeker met het synchroon krijgen van audio en eventuele BOB/Weave en interlacing settings. Dit vanuit ervaring ;)
3 conversie slagen: van tape naar DVD, van DVD naar MP4, van MP4 edit naar iets anders. Lekker voor de kwaliteit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Jan Jaep schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:20:
Dit is een hq vhs. Dus ik moet op zoek naar een s vhs recorder?
Nee. Je moet doen wat wij adviseren: eerst eens de meegeleverde software testen :) ZOals gezegd, Studio 12 is antiek en het is geen garantie dat dat goed werkt op Win10 met deze grabber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Ik heb ook een panasonic blu ray disc player dmp-bdt110.
Mogelijk kan ik het eerst hierop zetten.
Deze heeft 3 tulpstekkers aan de achterzijde, met omschrijvingen audio en video out. Dit zou dan toch "in" moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Nee, dat is een player. Daar kan je niet mee opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
Eerst iedereen bedankt voor de info. Top 😁
Ik zal eerst de software van de grabber installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Microkid schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:24:
[...]
3 conversie slagen: van tape naar DVD, van DVD naar MP4, van MP4 edit naar iets anders. Lekker voor de kwaliteit 8)7
Je kan ook de MPEG2 stream van de DVD trekken met DVDVOB2MPG (http://www.dvdvobtompg.com/). Dan hou je de MPEG2 stream (die beter van kwaliteit is, maar ook groter) en edit je die. Wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
Mag ik jullie deze manier van capturen tippen?
Kortgezegt: VHS speler naar analog HDMI upscaler naar usb/thunderbolt HDMI capturekaart.

YouTube: The Best Easy Way to Capture Analog Video (it's a little weird)

YouTube: Analog Video Capture follow-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaep
ik ben inmiddels weer 2 stappen verder :)
ik heb de bijbehorende software van de Grabber geinstalleerd: ArcSoft ShowBiz.
Nu krijg ik beeld en geluid op mijn pc te zien.
Wanneer ik het fragment vanuit ArcSoft van een paar minuten opsla op de vaste schijf, slaat deze hem op
als .mpg
Wanneer ik dit bestand wil inlezen in ArcSoft ontvang ik alleen geluid.
Heb een hulpprogramma gedownload, waardoor ik nu wel beeld en geluid ontvang via mediaplayer.
Nu kan ik ook importeren in Pinnacle :)
Elk neergezette bestand op de vaste schijf bestaat echter maar uit 2 a 3 seconden beeld en geluid.
Waar is de rest van mijn vastgelegde beeld gebleven?

Merkwaardig. Wie weet een oplossing?

[ Voor 12% gewijzigd door Jan Jaep op 30-12-2020 17:09 . Reden: correctie ]

• JukeboxBill
De bij een apparaat meegeleverde software is vaak al verouderd. Na de oorspronkelijke installatie is het goed om de nieuwste versie op te halen. Begin daar eerst eens mee.

Probeer wat instellingen uit in ArcSoft. Volgens de handleiding kan je uitvoer formats zelf kiezen. Ook de opnametijd moet worden ingesteld. Heb je dat wel gedaan?

Dat Pinacle moet je maar niet meer gebruiken, dat is niet meer van deze tijd.

Pagina: 1