Ongeveer een week geleden heb ik een Synology DS220+ in gebruik genomen. De NAS is extern te bereiken via een DDNS server en een OpenVPN server die op de NAS draait. De NAS hangt met een statisch lokaal ip-adres aan een FRITZ!Box 7490, waarop poort 1194 is doorgeschakeld naar de NAS (en tijdelijk ook poort 5001 zodat ik er nu op afstand even mee kan rommelen). Poorten in de Synology Firewall zijn geopend voor lokale verbindingen vanuit 10.x.x.x
Deze verbinding werkt prima voor het downloaden van bestanden van de NAS (gaat met de maximale uploadsnelheid van mijn internetverbinding waar de NAS aan hangt), maar ik krijg vanuit mijn ouderlijk huis niets groter dan een paar MB naar de NAS geschreven.
Deze verbinding werkt prima voor het downloaden van bestanden van de NAS (gaat met de maximale uploadsnelheid van mijn internetverbinding waar de NAS aan hangt), maar ik krijg vanuit mijn ouderlijk huis niets groter dan een paar MB naar de NAS geschreven.
- Upload via DSM-interface (via poortnummer 5001) blijft steken op ongeveer 10 kB/s. Vaak mislukt de overdracht na iets van 2 MB.
- Ik kan me via OpenVPN (via poortnummer 1194) verbinden. De mounts zijn allemaal via een lokaal ip-adres te zien. Maar zodra ik bestanden naar de NAS kopieer, wordt de overdracht na 2 minuten afgebroken met de volgende foutcode: Unknown Network Error: 0x8007003B
- Uploads via mijn eigen mobiele dataverbinding gaan wel vlot. Daarom heb ik het vermoeden dat het aan Windows of aan de router in mijn ouderlijk huis ligt. (Is een ASUS RT N66U, laatste ASUS firmware. Hangt achter een glasvezelmodem.)
- Firewall op mijn Windows PC uitschakelen.
- Firewall op mijn Synology NAS uitschakelen.
- Tijdelijk alle poorten op mijn router naar de NAS openzetten.
- DSM update, NAS herstarten
- Upload test via speedtest: zou geen probleem moeten opleveren, ik haal een constante 50 Mbit/s
- Ping test vanuit het thuisnetwerk naar mijn NAS: 20% packet loss. Hetzelfde geldt voor ping tests vanuit de router firmware. Router en glasvezelmodem herstarten hebben niets opgeleverd.
- Met een vaste LAN-verbinding hetzelfde geprobeerd. Het ligt dus niet aan de WLAN instellingen.
[ Voor 7% gewijzigd door dvtxc op 29-12-2020 17:06 ]
Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM