Beste tweakers,
Mijn zoon van 13 wil heel graag een gaming PC. Bedoeling is om deze samen met mij (vader) in elkaar te zetten. Iets wat hij ook graag zelf wil doen. Hij heeft met de krantenwijk aardig wat geld bij elkaar gesprokkeld, zijn budget ligt rondom de 850 euro. Een heel 'vette' gamePC zal het dan ook niet worden. Wel zal deze PC voldoende 'upgradable' moeten zijn om voor langere tijd te kunnen gebruiken.
Groet,
Martijn & Nathan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
wat video editing, maar ook games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget ligt rondom de 850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor is er al, maar dat is een heel basic simpel exemplaar. Een nieuwere komt op een later moment.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn zoon heeft zijn eigen lijst samengesteld. Wellicht kan een van de tweakers haar/zijn licht hier over laten schijnen en suggesties doen m.b.t. de diverse componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoonlief is groot fan van de Ryzen 5 3600 CPU en wil graag LED verlichting in de kast en op fans.
vader twijfelt, want de i5 is iets beter betaalbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tower exemplaar. met veel LED
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips en suggesties. Is de onderstaande lijst een goed uitgangspunt of zijn er componenten die wellicht een andere keuze verdienen?
Mijn zoon van 13 wil heel graag een gaming PC. Bedoeling is om deze samen met mij (vader) in elkaar te zetten. Iets wat hij ook graag zelf wil doen. Hij heeft met de krantenwijk aardig wat geld bij elkaar gesprokkeld, zijn budget ligt rondom de 850 euro. Een heel 'vette' gamePC zal het dan ook niet worden. Wel zal deze PC voldoende 'upgradable' moeten zijn om voor langere tijd te kunnen gebruiken.
Groet,
Martijn & Nathan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
wat video editing, maar ook games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
het budget ligt rondom de 850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor is er al, maar dat is een heel basic simpel exemplaar. Een nieuwere komt op een later moment.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn zoon heeft zijn eigen lijst samengesteld. Wellicht kan een van de tweakers haar/zijn licht hier over laten schijnen en suggesties doen m.b.t. de diverse componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoonlief is groot fan van de Ryzen 5 3600 CPU en wil graag LED verlichting in de kast en op fans.
vader twijfelt, want de i5 is iets beter betaalbaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tower exemplaar. met veel LED
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips en suggesties. Is de onderstaande lijst een goed uitgangspunt of zijn er componenten die wellicht een andere keuze verdienen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF B450-Pro Gaming | € 81,- | € 81,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1650 Super Gaming X | € 199,65 | € 199,65 |
1 | Interne harde schijven | Seagate ST2000DM008, 2TB | € 51,61 | € 51,61 |
1 | Behuizingen | Sharkoon RGB LIT 200 | € 57,95 | € 57,95 |
1 | PC speakersets | Logitech Z150 Zwart | € 24,99 | € 24,99 |
1 | Koptelefoons | JBL Tune 500 (Zwart) | € 23,- | € 23,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper H410R RGB | € 22,99 | € 22,99 |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Muizen | Corsair Harpoon RGB PRO FPS/MOBA | € 28,69 | € 28,69 |
2 | Geheugen intern | Lexar LD4AU008G-R2666GSST | € 29,79 | € 59,58 |