Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel al aangeeft, gebruik ik mijn PC voor 90% uit gamen. Ik wil de huidige games lekker kunnen draaien op hoge grafische instellingen. Echter wil ik de grote games volgend jaar ook nog kunnen draaien. Eventueel in de toekomst zou er ook een VR setje kunnen komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer rond de max € 2.500,- te blijven. Al is er ruimte
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb werkelijk geen idee. Onderstaand de tabel wat ik nu heb. De voeding kan ik helaas niet (uit) lezen, zonder alles los te draaien.
Mocht ik er iets van kunnen hergebruiken zou het mooi zijn. Indien dit niet het geval is, maak ik de PC schoon en geef ik deze aan de kinderen van vrienden, of aan mijn neefje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zit niet vast aan merk / fabricaat. Wat ik echt nodig denk te hebben weet ik dus niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag geluid maken en stroom verbruiken. Echter moet uiteraard mijn vrouw in de kamer ernaast de TV er niet harder voor moeten zetten.
Ga je overklokken?
Nee, ben m.b.t. hardware een n00b.
Wat verwacht je van ons?
Mij te helpen om een systeem te pakken, die voor nu de grote games (Battlefield, Cyberpunk e.d) lekker op een hoog grafisch niveau kunnen spelen. Er moet ruimte zijn om volgend jaar ook een game lekker te draaien. Huidige PC is al wat jaren oud, ben dus niet zo van het upgraden e.d. Ik heb ook geen tot weinig kennis van hardware
Ik ben op de hoogte dat de nieuwe grafische kaarten moeilijk te krijgen zijn. Betreffende de levertijd kan het zijn dat ik componenten zou kunnen veranderen om toch op redelijk termijn een nieuwe PC te hebben draaien.
Ik heb een BGG hier vanuit het forum als basis opgepakt. Alleen zit ik idd met de levertijd van de GPU
Zoals de titel al aangeeft, gebruik ik mijn PC voor 90% uit gamen. Ik wil de huidige games lekker kunnen draaien op hoge grafische instellingen. Echter wil ik de grote games volgend jaar ook nog kunnen draaien. Eventueel in de toekomst zou er ook een VR setje kunnen komen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer rond de max € 2.500,- te blijven. Al is er ruimte
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb werkelijk geen idee. Onderstaand de tabel wat ik nu heb. De voeding kan ik helaas niet (uit) lezen, zonder alles los te draaien.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-7700K Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z270F Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 73,19 | € 73,19 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid 120 | € 63,90 | € 63,90 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT8G4D30AETA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 Pro 128GB | € 42,35 | € 42,35 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 468,44 | ||
Mocht ik er iets van kunnen hergebruiken zou het mooi zijn. Indien dit niet het geval is, maak ik de PC schoon en geef ik deze aan de kinderen van vrienden, of aan mijn neefje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zit niet vast aan merk / fabricaat. Wat ik echt nodig denk te hebben weet ik dus niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag geluid maken en stroom verbruiken. Echter moet uiteraard mijn vrouw in de kamer ernaast de TV er niet harder voor moeten zetten.
Ga je overklokken?
Nee, ben m.b.t. hardware een n00b.
Wat verwacht je van ons?
Mij te helpen om een systeem te pakken, die voor nu de grote games (Battlefield, Cyberpunk e.d) lekker op een hoog grafisch niveau kunnen spelen. Er moet ruimte zijn om volgend jaar ook een game lekker te draaien. Huidige PC is al wat jaren oud, ben dus niet zo van het upgraden e.d. Ik heb ook geen tot weinig kennis van hardware
Ik ben op de hoogte dat de nieuwe grafische kaarten moeilijk te krijgen zijn. Betreffende de levertijd kan het zijn dat ik componenten zou kunnen veranderen om toch op redelijk termijn een nieuwe PC te hebben draaien.
Ik heb een BGG hier vanuit het forum als basis opgepakt. Alleen zit ik idd met de levertijd van de GPU
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 111,- | € 111,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 | € 821,59 | € 821,59 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 89,21 | € 89,21 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 38,90 | € 38,90 |
| 2 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm | € 22,95 | € 45,90 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B | € 157,28 | € 157,28 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.888,78 | ||
[ Voor 1% gewijzigd door Chielioj op 29-12-2020 20:58 . Reden: laatste adviezen toegevoegd ]