Sinds augustus zijn wij trotse eigenaren van een eigen woning. Helaas was ons niet opgevallen dat de kookplaat in de keuken keramisch is in plaats van inductie. Gewoonweg niet aan gedacht.
De keuken is in prima staat, apparatuur ook. We gaan deze dan de komende jaren ook nog niet vervangen. Echter stoort de keramische plaat mij, en wil ik over op inductie.
De huidige plaat OVEN is aangesloten zoals op onderstaande afbeelding. Ik wil het even valideren hier. L1, L2 en L3 zijn individueel aangesloten. N/Blauw is gekoppeld aangesloten en aarde is uiteraard los aangesloten. De KOOKPLAAT is op zijn beurt weer op de OVEN aangesloten via een vreemde aansluiting.
Betekent dit dat schema 3 (400V /3N) is aangesloten, dus 3 fasen?
:strip_exif()/f/image/zuIapUKUCTjv3P3SkHVnoRtX.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: foto van meterkast toegevoegd. Groep 4 is de kookgroep.
:strip_exif()/f/image/iefPBZzokz1S8cxfoAvgb7A3.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: foto van kookplaat aansluiting op de oven toegevoegd, en foto van de muur toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/C4xvfjk8SbtmkkwnBqI4dMLq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Re2837ts7cKqHGUhAZ5V5VTx.jpg?f=fotoalbum_large)
De keuken is in prima staat, apparatuur ook. We gaan deze dan de komende jaren ook nog niet vervangen. Echter stoort de keramische plaat mij, en wil ik over op inductie.
De huidige plaat OVEN is aangesloten zoals op onderstaande afbeelding. Ik wil het even valideren hier. L1, L2 en L3 zijn individueel aangesloten. N/Blauw is gekoppeld aangesloten en aarde is uiteraard los aangesloten. De KOOKPLAAT is op zijn beurt weer op de OVEN aangesloten via een vreemde aansluiting.
Betekent dit dat schema 3 (400V /3N) is aangesloten, dus 3 fasen?
:strip_exif()/f/image/zuIapUKUCTjv3P3SkHVnoRtX.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: foto van meterkast toegevoegd. Groep 4 is de kookgroep.
:strip_exif()/f/image/iefPBZzokz1S8cxfoAvgb7A3.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: foto van kookplaat aansluiting op de oven toegevoegd, en foto van de muur toegevoegd.
:strip_exif()/f/image/C4xvfjk8SbtmkkwnBqI4dMLq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Re2837ts7cKqHGUhAZ5V5VTx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G7BlELmds5fayXQ7LPLGde4N.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door luuksnijmegen op 31-12-2020 13:02 ]