Hallo allemaal,
Ik ben van plan om mijn data science skills een upgrade te geven, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop. Uiteindelijk wil ik er voorspelmodellen mee kunnen draaien op grote datasets.
Ik heb al best een uitgebreid onderzoek gedaan op o.a. Tweakers, maar ik merk dat het toch helaas nog vrij veel abracadabra voor me blijft, met name om eerdere adviezen in het huidige aanbod terug te vinden, en er is zó veel keus
Vandaar deze post!
Wat ga je met je laptop doen?
+/- 800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal 'm met name thuis gebruiken, maar het is fijn als het geen bakbeest is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar Asus of Lenovo, op basis van de info die ik tegen ben gekomen op Tweakers.
Daarnaast heb ik een voorkeur om 'm via Bol te kunnen kopen, vanwege een cadeaubon van m'n werk.
De laptops die ik zelf heb gevonden, zijn de volgende:
Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00DLMH)
Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00H0MH)
Asus VivoBook X509JA-EJ031T/
Asus VivoBook P1504JA-EJ602T
Asus VivoBook 15 K512JP-BQ280T
Ben benieuwd of ik in de goede richting zit, alvast bedankt!
Ik ben van plan om mijn data science skills een upgrade te geven, vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop. Uiteindelijk wil ik er voorspelmodellen mee kunnen draaien op grote datasets.
Ik heb al best een uitgebreid onderzoek gedaan op o.a. Tweakers, maar ik merk dat het toch helaas nog vrij veel abracadabra voor me blijft, met name om eerdere adviezen in het huidige aanbod terug te vinden, en er is zó veel keus

Wat ga je met je laptop doen?
- Power/BI tableau
- SQL
- Python
+/- 800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal 'm met name thuis gebruiken, maar het is fijn als het geen bakbeest is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar Asus of Lenovo, op basis van de info die ik tegen ben gekomen op Tweakers.
Daarnaast heb ik een voorkeur om 'm via Bol te kunnen kopen, vanwege een cadeaubon van m'n werk.
De laptops die ik zelf heb gevonden, zijn de volgende:
Lenovo IdeaPad 5 15IIL05 (81YK00DLMH)
Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00H0MH)
Asus VivoBook X509JA-EJ031T/
Asus VivoBook P1504JA-EJ602T
Asus VivoBook 15 K512JP-BQ280T
Ben benieuwd of ik in de goede richting zit, alvast bedankt!